Førre veke sende Kreftforeininga, Forbrukarrådet og Den norske legeforening brev til Helse- og omsorgsdepartementet.
I brevet ber dei om at det blir innført reklameforbod mot solarium.
– Noreg er nesten i verdstoppen når det gjeld tilfelle av hudkreft. Men i dei aller fleste tilfelle er hudkreft noko ein kan unngå, sidan det ni av ti gonger kjem av soling eller solarium, seier Camilla Gram, distriktssjef for Kreftforeininga i Rogaland.
Får støtte frå legane
Om departementet ikkje ønskjer å innføre forbod, så er ønsket at dei i det minste innfører eit krav om ei kreftåtvaring på all reklame for solarium.
– Det er ingen tvil om at bruk av solarium gir ein høg risiko for å få hudkreft. Då er det heilt nødvendig at ein blir informert om risikoen ein utset seg for, slik ein gjer med tobakk og alkohol, seier Gram.
– Bruken av solarium står for ein stor del av tilfella av føflekkreft, spesielt blant dei yngre. Me veit at risikoen for kreft er større jo tidlegare ein begynner å bruke solarium, seier Marit Hermansen, president i Legeforeininga.
Legeforeininga støttar også forslaget. Dei trekkjer fram at reklame for solarium ofte er retta mot dei yngre.
– Det er viktig å vere klar over at marknadsføring av solarium rettar seg mot mange unge. Også dei under 18 år, sjølv om det er 18-års grense for solarium, seier Hermansen.
– Lett å bli påverka
Men enkelte unge vel å halde seg langt vekke frå solarium. Blant dei er sjukepleiarstudentane Janne Presttun og Jeanette Rustand.
– Det kan vere farleg, og det er mykje betre å sole seg på ein naturleg måte, seier Presttun.
Jentene har ikkje tatt solarium sidan ungdomsskulen, med eitt unntak.
– Eg gjorde det ein gong under pandemien, berre for å kjenne på korleis det er å vere i utlandet, seier Rustand som heller sver til sjølvbruning.
Dei synest begge det er ein bra ting at det kan bli eit forbod mot å reklamere for solarium.
– Eg ser mykje reklame og konkurranse som dukkar opp på Instagram. Så eg trur det er lett for dei unge å bli påverka, seier Rustand. .
– «Symbolpolitikk»
Leiaren for solariumsbedrifta Brun og Blid, meiner at dei allereie åtvarar kundane sine.
– Kommersiell drift av solarium er pålagd å opplyse om potensielle farar i form av ein åtvaringsplakat, seier Thorbjørn Frantzen som eig og leiar Brun og Blid Holding AS.
Frantzen omtaler forslaget om å innføre reklameforbod som «symbolpolitikk».
– Verdas helseorganisasjon (WHO) har både sagt noko om potensiell kreftrisiko ved bruk av solarium, men også ved konsum av prosesserte kjøtprodukt. Likevel er det fullt tillate å reklamere for skinkepålegg til både barn og vaksne, seier Frantzen.