Omlag halvparten av norske andreklassingar har i dag mobiltelefon. Dette er ein av grunnane til at barneskulen i Eigersund ønskjer å setja i gang med å bruka telefonen aktivt i norsktimane:
– Me ser ofte på eldre elevar at sms-språket snik seg inn i det dei skriv på skulen, med å ta tak i mobilspråket tidleg kan me kanskje unngå dette, seier Janne Nedrebø som er lærar på Grøne Bråden skule i Eigersund.
– Har noko føre seg
Ein av elevane hennar heiter, Stine Søsether Refsland, ho har mobil og er alt i gang med tekstinga:
– Eg skriv slik dei snakkar i Oslo, og som me lærar på skulen. Det er vanskelegare å skriva slik me snakkar, seier andreklassingen.
Og universitetslektor, Olav Nygård, ved lesesenteret på Universitetet i Stavanger trur absolutt det har noko føre seg å læra barn å skriva normert på mobilane sine:
–Eg har sjølv med mine eigne ungar sagt at dei skal skriva normalisert når dei skriv til meg, seier Nygård, som for tida skriv ei doktoravhandling om digital tekstkultur.
– SMS språk blir gruppeprega
Likevel trur han at dialektspråket som ofte er gangs i tekstmeldingar fort kan ta over, sjølv om ein har lært seg til med normert skriving.
– Sms-språket blir veldig fort gruppeprega, seier han.
Men han meiner at det er svært viktig å gi barn ei tidleg innføring i digital tekstkultur ved å la dei få skriva på både datamaskin og mobiltelefonar.
Janne Nedrebø håper at elevane hennar i andre klasse snart kan bruka mobiltelefonar aktivt i undervisinga, noko ho trur vil føra til at barna kjem styrka ut frå skulen.
– Dersom ein vennar seg til med mykje dialekt i sms-språket vil det vera vanskelegare for folk å forstå kvarandre når ein til dømes sender sms til nokon i Oslo, seier Nedrebø.