Hopp til innhold

Vegen blei nesten dobbelt så dyr – Vegvesenet og politikarane legg seg flate

GANDDAL (NRK): Denne 2,5 kilometer lange fylkesvegen skulle kosta 492 millionar kroner. Prislappen blei 881 millionar kroner.

Brua over Ganddal på fv 505, luftfoto

Deler av vegen går på ei bru over Ganddal i Sandnes

Foto: Arild Eskeland / NRK

– Det er tydeleg at ingen av partane har gjort ein god nok jobb. Ein har lent seg tilbake og tenkt at det er kontroll, seier fylkesordførar i Rogland, Marianne Chesak frå Ap.

I dag kom konsulentselskapet PwC med ein knusande rapport mot dei som har ansvar for å byggje, organisere og styre bompengane på Nord-Jæren.

Og det er spesielt eitt av prosjekta som får hard kritikk.

389 millionar kroner dyrare veg

Den 2,5 kilometer lange vegen mellom Skjæveland og Foss-Eikeland i Sandnes blei nær dobbelt så dyr frå første prognose i 2013 til han stod ferdig nå i sommar.

Vegen skulle kosta 492 millionar kroner, men prislappen blei 881 millionar kroner.

Ifølgje rapporten har det mangla styring, skikkeleg rapportering og kostnadskontroll i samanheng med bygginga.

– Vi har ikkje gjort ein god nok jobb. Det er berre å innrømme det, seier Tone Oppedal, som er avdelingsdirektør i Vegvesenet.

Tone Oppdal, avd dir Statens vegvesen, Kari Nessa Nordtun, ordførar Stavanger, Ap, Jarle Bø, ordførar Randaberg, Sp

Tone Oppedal frå Statens vegvesen, Kari Nessa Nordtun, ordførar i Stavanger og Jarle Bø, ordførar i Randaberg, følgjer med på framlegginga av rapporten.

Foto: Erik Waage / NRK

Delar av kritikken går ut på at dei ikkje har rapportert skikkeleg om kostnadsoverskridingar.

Ifølgje Oppedal tar Vegvesenet lærdom av dette.

– Det er noko vi allereie har begynt å sjå på. Korleis kan vi lære av dette og korleis kan vi faktisk gjere det betre, seier ho.

– Me var ikkje proaktive

Ifølgje rapporten var det også manglande kontroll i overgangen mellom den gamle bompengepakken til den nye Bymiljøpakken for Nord-Jæren.

Saka går fleire år tilbake, og dei fleste politikarane som sat i styringsgruppa blei skifta ut etter valet i 2019.

Dei nye lover å følgje betre med.

– De hadde ikkje kontroll i overgangen frå den gamle til den nye pakken?

– Nei, ein trudde det, men var ikkje proaktiv nok til å spørje etter meir informasjon. Dette viser at vi må ha ei meir offensiv rolle i styringsgruppene, seier fylkesordførar Chesak.

– Er det Vegvesenet som ikkje har gjort det dei skulle med å halde dykk som styringsgruppe oppdatert?

– Det blir for enkelt å seie. Eg meiner ingen har gjort det dei skulle. Det har svikta hos alle partar til tider, seier fylkesordføraren.

Fylkesordførar Marianne Chesak, Ap, og ordførar i Sandnes, Stanley Wirak, Ap

Fylkesordførar Marianne Chesak og sandnesordførar Stanley Wirak sit i styringsgruppa til Bymiljøpakken for Nord-Jæren.

Foto: Erik Waage / NRK