– For det første må me få på plass rassikringane som er planlagde, både i Rødsliane og mellom Sand og Røldal. I tillegg er det viktig med skikkelege ferjeruter i sambandet Hjelmeland-Nesvik, seier Nils Moldøen, dagleg leiar i Ryfylke IKS.
I eit intervju med NRK måndag gjekk samferdsleminister Ketil Solvik-Olsen langt i å antyda at E134 over Haukelifjell blir ein av hovudvegane som blir prioriterte mellom Aust- og Vestlandet.
Moldøen meiner dette må få konsekvensar for Ryfylkevegen mellom Tau og Røldal. Sjølv om det er mest vanleg å køyra til Oslo via Sørlandet for folk på Nord-Jæren i dag, kan dette fort endrast med å rusta opp både riksveg 13 og E134.
– Blir riksveg 13 rusta opp til ein fullverdig riksveg trur eg det blir den mest brukte vegen mellom hovudstaden og Nord-Jæren, seier Moldøen, og påpeikar at denne ruta i dag er kortast målt i avstand (sjå faktaboks).
Folk i Suldal har lenge kjempa for å rassikra riksveg 13, og vegen mellom Erfjord og Sand har fått omtale i Nasjonal Transportplan (NTP). Men Moldøen poengterer at det ennå ikkje er løyvd pengar, og at ein derfor må «halda oppe trøkket».
Når det gjeld ferjesambandet Hjelmeland – Nesvik blir det om kort tid avgjort kven som vinn anbodet for drifta av sambandet frå 1. januar 2016–2019.
Håpet til Ryfylke IKS er gjennomslag for forslaget om avgangar kvar halvtime.
– Dersom det blir gul stripe på riksveg 13 langt inn i Hordaland vil kravet om ferjefritt samband pressa seg på. Då vil det nok vera grunnlag for å legga det inn i areal- og transportplanen for Ryfylke som nå blir revidert, seier Moldøen.