Sponsorpenger gjør Tour des Fjords enda større

Tour des Fjords kunne i dag fortelle at oljeselskapet Repsol Norge AS blir en av deres fem største sponsorer. Det betyr at flere lag kan stille på startstreken i september.

Tour des Fjords 2015

Slik så det ut ved målgangen til Tour des Fjords i Stavanger i fjor.

Foto: Jan Kåre Ness, Ness, Jan Kåre / NTB scanpix

– Tour des Fjords 2016 blir storslagent, sier Roy Hegreberg som er daglig leder for Tour des Fjords.

Roy Hegreberg

Roy Hegreberg, daglig leder for Tour des Fjords, lover et storslagent Tour des Fjords 2016.

Foto: Schrøder, Tor Erik / NTB scanpix

Sykkelarrangementet landet i dag en av sine største sponsoravtaler med det spanskeide olje- og gass-selskapet Repsol. Repsol har nylig etablert seg i Stavanger, og ønsker med dette å vise seg i lokalmiljøet.

Vil vise tilhørighet

– Vi ønsker å vise tilhørighet i regionen, og ikke minst være synlige. Vi håper jo at dette kan sette oss litt på kartet, sier Vidar Nedrebø, administrerende direktør i Repsol.

Årets Tour des Fjord har et budsjett som passerer 20 millioner i år, noe Hegreberg sier de skal klare å overholde.

– Tour des Fjords klarer seg ikke uten store avtaler, derfor er sponsoravtalen med Repsol viktig. På denne måten får vi midler til å gjøre arrangementet enda større, slik at vi kan ha flere lag og en større TV-produksjon, sier Hegreberg.

Vidar Nedrebø

Vidar Nedrebø, administrerende direktør i Repsol Norge, håper at Repsol gjennom sponsoravtalen viser tilhørighet til lokalmiljøet.

Foto: Anders Fehn / NRK

Håper å motivere

Sponsoravtalen strekker seg over to år. Vidar Nedrebø håper at Repsols engasjement i Tour des Fjords skal skape motivasjon for selskapets ansatte.

– Sykkelsport er noe mange av de ansatte interesserer seg for. Og med den lave oljeprisen som er nå, trenger vi et slikt arrangement som viser at vi tenker mer langsiktig enn morgendagen, sier Nedrebø.