Hopp til innhold

Sliter med salg av sesongkort

Viking sliter med å selge like mange sesongkort som i fjor.

 

Viking F.K.

Nå ringer klubben rundt til dem som hadde fast tribuneplass i fjor, men som ikke har bestilt plass til årets fotballsesong.

For to måneder siden snakket Viking om å slå alle rekorder og bryte grensen på 10 000 solgte sesongkort. Men ingen trær vokser av seg selv inn i himmelen. Nå må markedsavdelingen i stedet jobbe knallhardt for å unngå en publikumsnedtur i det tredje året på ny stadion.

 

- Vi ringer til sesongkortinnehaverne fra i fjor som ikke har fornyet sesongkortene sine, for å høre om de ikke skal ha dem eller om de vil kjøpe dem likevel, sier markedssjef Hans Øyvind Sagen.

 

 

Økning i år 2

Den første sesongen i Jåttåvågen solgte Viking 8000 sesongkort. Og da alle ventet på nedturen det andre året, økte tallet i stedet til 8800. Derfor drømte markedssjefen tidligere i vinter om 10 000 solgte kort, men i stedet blir det altså en kamp for å unngå tilbakegang.

- Vi fikk mange signaler og advarsler om at sesongkortsalget ville gå ned det andre året, fordi det første året alltid har nyhetens interesse. Men det vi ser her, er at det er i det tredje året at salget roer seg litt ned. Derfor må vi begynne å gjøre noe. Et tiltak er å ringe rundt, sier Sagen.

 

 

Får nye, men gamle faller fra

Viking har i løpet av vinteren fått mange nye sesongkorteiere. Problemet er bare at det er enda flere av dem som har vært med før, som ikke har meldt seg til årets sesong. Foreløpig vet ikke markedssjefen om de klarer å få med seg mange nok til å komme opp på fjorårets nivå.

 

Tre uker før seriestart har Viking solgt nesten 8000 sesongkort. Det er 800 færre enn i fjor.

 

- Jeg håper vi vil ligge på 8000, kanskje 9000. Det skal bli spennende å se når det nærmer seg sesongstart, sier Sagen.