Hettegensere, sparkebukser og diverse andre tekstiler med Stavanger Oilers-O'en på skal bli trend for hockey tilhengerne. Og også for dem som ikke vet opp og ned på en puck.
Markedssjef i Oilers, Ivar Wolden, sier at klubben må tenke nytt. Dette har andre klubber gjordt med stor hell. -Dersom vi greier å lage en kolleksjon som viser klubbens merkevare tror vi at dette er noe mange vil handle, sier Wolden.
Har hus mangler tomt
En av klubbens sponsorer stiller med hus. Svært billig for klubben. Så skal klubben få solgt huset og tatt ut fortjenesten. Dette er sannsynligvis første gang en idrettsklubb gjør noe slikt her i landet. Problemet er bare at det ikke finnes tomt til huset.
- Finner vi tomten så gyver vi løs, sier Wolden. - Vi må ha en tomt og vil ha tips om hvor vi finner en noenlunde lokal tomt og uten klausuler som hindrer oss i å bygge huset sier Wolden.
Mangler sponsor-millioner
I dag undertegnet Oilers en sponsoravtale med Netcom som sikrer klubben minst 1 million kroner fordelt over to år. Men noen små uker før seriestart mangler klubben 2 millioner kroner på sponsorbudsjettet på 6,5 millioner kroner.
Markedssjef Wolden er likevel ikke bekymret blant annet fordi situasjonen er langt lysere nå enn den var på samme tidspubkt i fjor. - Det er heller ikke noe i veien for at vi kan gå litt inn i sesongen før vi har alt klart, sier Wolden.