– Rogaland fylkeskommune har vel eigentleg ingen planar når det gjeld elbilar, seier Einar Vestad.
Styreleiaren i Rogaland elbilforeining samanliknar med Hordaland fylkeskommune. Medan dei gir god plass til elbilar i sin gjeldande klimaplan, er ordet knapt nemnt i klimaplanen til Rogaland fylkeskommune.
– Dei har jo klimamål, men elbil er ikkje ein del av den løysinga dei har skissert. Det seier meg at dei har bomma litt, seier han.
– Fritt fram for ladepunkt
I planane til Rogaland fylkeskommune blir det lagt vekt på miljøvennlege kollektivtilbod, men Vestad meiner ein ikkje kjem bort frå privatbilismen – og at det må leggast meir til rette for elbilar.
– Fylkeskommunen kan laga reguleringsplanar som seier at det er lov å ha fleire ladepunkt enn talet på tillatne parkeringsplassar, altså fritt fram for ladepunkt i staden for å definera det som ein parkeringsplass. Det er jo gratis for fylkeskommunen, men vil drive fram ladepunkt for brukarane.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Vil lytta til elbilistane
Kjartan Lunde, leiar i Rogaland Venstre, vil læra av kritikken.
– Når elbilforeininga kjem med noko, må me sjå på det og prøva å læra av det, og gjera endå meir for å leggja til rette for elbilar, seier han.
Lunde meiner det har skjedd mykje bra for elbilane i Rogaland dei siste par åra.
– Men det kan bli endå betre, for me treng fleire elbilar, seier han.
– Er i landstoppen
Arne Bergsvåg frå Senterpartiet er leiar for samferdsleutvalet i fylket. Han påpeikar at planen til Rogaland er frå 2010, medan planen til Hordaland er frå 2014 – og at ting har forandra seg på den tida.
– Hadde me revidert planen etter klimaforliket, er det klart den hadde inneheldt tydlegare satsingar. Men elbildelen i Rogaland er i landstoppen. Det er godt lagt til rette med elbilparkeringar med ladestasjonar ved bedrifter og offentlege bygg, så me er absolutt oppe og går når det gjeld satsing på elbil.
Open for å revidera
Han meiner likevel det kan vera grunn til å sjå på planen på nytt.
– Nå jobbar me med planprogrammet for dei neste tre åra, og det vil ikkje vera urimeleg at me ser på denne planen og.
Og Vestad i elbilforeininga er veldig klar på at ting framleis kan bli betre for dei som køyrer elektrisk i Rogaland.
– Det er enkle verkemiddel fylkeskommunen kan bruke. Dei treng ikkje nødvendigvis gjera det sjølv, men leggja til rette for at bedrifter og andre kan bruka litt pengar på infrastruktur.