Planane omfattar blant anna ein fire kilometer lang rassikringstunnel på vegstrekninga Lovraeidet – Rødsliane. Ein veg lokalsamfunnet i Suldal i lang tid har jobba for å sikra.
– Det er flaks som har gjort at det ikkje har gått liv tapt på denne strekninga, sa dåverande ordførar i Suldal, Torkel Myklebust, til NRK i januar 2013.
Den gong stod kampen om å få omtalt rasvegen i Nasjonal Transportplan (NTP).
I dag er prosjektet med i NTP. Problemet er berre at strekninga ikkje er med før i siste periode. Den strekkjer seg frå 2024 til 2029.
Med desse planane går det altså fleire år før den rasfarlege vegen får pengar til rassikring.
– Me må arbeida intenst
– Nå må me alle arbeida intenst for å få dette fram i første perioden, altså den som strekkjer seg frå 2018–2021, seier suldalsordførar Gerd Helen Bø (Sp).
Ordføraren er også styreleiar i interesseselskapet Fjordvegen, og i neste veke skal ho besøka vestlandspolitikarar på Stortinget. Der blir den rasfarlege strekninga i Suldal tema.
– Men me er avhengige av at alle jobbar inn mot sine politiske parti, slik at det blir eit massivt trykk på å framskunda saka.
Riksveg 13 mellom Lovraeidet og Rødsliane er både arbeids- og skuleveg for mange i Suldal.
– Alle veit kor nervepirrande det kan vera å køyra på ein veg der du ikkje veit om det vil komma ras, seier Bø.