"Gratulerer til deg som reiser med tog", stod det på løpesetlane som lokale politikarar delte ut på perrongane langs Jærbanen i dag tidleg. Den nye jernbanereforma, som regjeringa lanserte i går, vil også nå strekninga mellom Stavanger og Egersund.
- LES OGSÅ:
Terje Halleland (Frp), som er varaordførar i fylkeskommunen i Rogaland, meiner auka konkurranse på Jærbanen kan gi togreisande eit betre tilbod.
– Me håpar at me skal greia å gjera denne strekninga så attraktiv at me får mange tilbydarar. Då stig mangfaldet, og då håpar eg at me greier å skape eit attraktivt tilbod som fleire reisande vil nytte seg av, seier Halleland.
For Halleland har stor tru på at konkurranse kan bidra til at kvaliteten på togtilbodet blir betre.
– Heile intensjonen med reforma er å få til eit tilbod som folk kan lite på og at toget kjem og går når det skal, seier Halleland.
- LES OGSÅ:
Artikkelen held fram under bilete
KrF er litt skeptiske
På perrongen i Stavanger stod også representantar frå Krf, dei er ikkje like overtydde om konkurranseutsetting som det Frp er.
– Me er litt skeptiske, men samstundes er me opne for å sjå på ulike moglegheiter for at tilbodet skal bli endå betre, seier Solveig Ege Tengesdal frå Rogaland Krf.
Og at det no kjem ei ny jernbanereforma er dei glade for.
– Me trur det er veldig mykje bra i denne reforma. Å løyve meir pengar til jernbanen trur me er det som skal til å løfte det endå meir.
– Ei rasering av tilbodet
SV i Rogaland meiner derimot at ei konkurranseutsetting av Jærbanen er reine galskapen.
– Eg skjøner det ikkje, Jærbanen er jo den strekninga i landet som fungerer. Ei konkurranseutsetting vil berre rasere dei tilsette sine arbeidsforhold og på sikt også togtilbodet, seier Heidi Bjerga i Rogaland SV.
Ho seier det allereie er vedteke planar for Jærbanen, som vil styrke togtilbodet, utan ei konkurranseutsetting.
– Eit anbudssystem baserer seg på at det er berre der det er mest å hente at ein legg opp tilbodet. Så om det viser seg at det er for få reisande, så kan ein risikera at togstopp blir lagt ned. I tillegg kan ein risikere at dei som er tilsett lokalt i dag mistar jobbane sine, fordi tilbydarane har billegare tilsette i eigen regi, seier Bjerga.