FK Haugesund sendte i ettermiddag ut en pressemelding der de forteller om de nye planene.
– Dette er starten på realiseringen av en drøm om å kunne etablere en medieaktør som i sin totalitet vil gi lesere, kunder og annonsører et solid lokalt alternativ. Vi skal sette dagsorden, både ultralokalt og for Haugalandet som region og bli den viktigste informasjonskilden om det som skjer for seere og lesere. I tillegg vil våre markedskunder få et unikt og slagkraftig markedskonsept som omfatter papiravis, nettaviser, tv, stadionreklame, sponsorater og den personlige nettverksarenaen som FK Haugesund sitt sponsorlaug er blitt, skriver Ole Henrik Nesheim, styreleder i FK Haugesund AS, i pressemeldingen.
Nå skal det jobbes intensivt i noen uker framover med å få på plass endelig struktur og organisasjon. Det nye selskapet skal eies av FK Haugesund AS (90%).
En stab bestående av over 20 redaksjonelle medarbeidere skal nå jobbe flermedialt med nyheter på alle flater. Haugaland Media skal ledes av Vidar Jenssen, mens FKH Media blir ledet av Ingolf Steensnæs. Øystein Merkesvik og Alexander Urrang Hauge fortsetter som redaktører for henholdsvis avis og tv.
– Det er vår ambisjon å bygge et lønnsomt medieselskap og planen er at vi allerede i høst skal markere oss med sterk tilstedeværelse på Haugalandet, sier Vidar Jenssen.
– I FK Haugesund AS er vi opptatt av å tenke fremtidsrettet og klokt. Vi tror dette vil styrke vår markedsposisjon, samt i andre enden også gi positivt økonomisk bidrag inn i klubben, sier Ingolf Steensnæs.