– Me har lyst å leggja litt ekstra i det, for å ha det litt ekstra gøy, og me likar å kle oss ut. seier senterleiar på M 44, Eli Ulveseter.
Ho og ein kollega er akkurat ferdige med å ta nye bilete til senteret si Facebook-side, kledd ut i pyjamas.
Det er duka for såkalla "Black Friday", og sjefane på kjøpesenteret tek sikte på beinhard marknadsføring i mjuke slåbrokar, før dagen som har blitt ein handle-bankett på rekordtid.
Fredag morgon møter dei kundane i døra, med pyjamas og prisfest.
Har eksplodert
For tre-fire år sidan var den amerikanske kjøpedagen Black Friday ukjend i Norge. Nå har det eksplodert.
– Me i detaljhandelen er jo skrudd saman slik at me elskar alt som involverer mykje folk og liv og handel, seier Ulveseter.
– Men dette er jo nok ein amerikansk skikk og noko de gjer for å tena meir pengar?
– ja, det er jo det. Men det er underhaldning i dette også, ikkje berre handel, hevdar ho.
Ikkje alle er begeistra
Medan dei fleste butikkane ønsker Black Friday velkommen – strir enkelte imot.
– Eg synst det er for amerikansk. Me treng ikkje å etterlikna dei i alt og ta deira
skikkar, meiner Oddrun Lode Gjerde som er butikksjef i sybutikken Quilt og sånt.
– Men er det ikkje flott at butikkane får moglegheita til å selja meir?
– Jo, men dei kan laga sitt eige opplegg.
Men skikken er innført – spørsmålet er kanskje om den norske versjonen er like forlokkande som originalen.
– Dei burde i alle fall slå til skikkeleg slik som dei gjer i USA, med ekte tilbod, meiner Camilla Kokes.
– Her er det jo berre 20 prosent og slikt. Det er litt slapt. Dei gjer det ikkje skikkeleg, så då kan dei jo berre late det vera.