I tillegg til Ryanairs daglige flyvninger til og fra London i april, starter Fjord Line i vår med anløp i Haugesund på sin Danmarksrute. Etter forhåndsinteressen å dømme vil det komme flere turister til Haugalandet som følge av dette, og Grubstad mener gjestene må settes i fokus på en helt annen måte enn i dag for å få den økende mengden turister til å trives.
Han foreslår at Destinasjon Haugalandet starter en årlig begeistrings- eller "vær hyggelig"-festival der kvalitet og service for gjestene er hovedtema.
Servicenivået nå, blant reiselivsaktørene i Haugesund, er alt for dårlig, mener hotelldirektør Grubstad.
- Vi lever av å være hyggelige og ha omsorg for de som bruker oss, sier Grubstad. Derfor må vi bygge en merkevare som har kvalitet på servicen, sier han.
Destinasjon Haugalandet mener ideen om en egen servicefestival er god.
Dagleg leder Annette Sæther i Destinasjon Haugalandet sier at god service er svært viktig i kampen om kundene. Hun vil gjerne jobbe videre med saken.