NRK Meny
Normal

Når kjemien stemmer. Sesongpremiere! (1:6)

Uke 34 NRK1 onsdag 23. august kl. 20.15.

Jenny (26) fra Ålesund er selvutnevnt vitenskapsnerd og vil dykke dypt inn i biologien når hun trer til som hovedperson i den nye sesongen av «Når kjemien stemmer».

Når kjemien stemmer

'Når kjemien stemmer' er en serie om vitenskap og attraksjon. Det er en serie som henter fram dyret i oss for å se hva som er i spill når vi får lyst på noen

Foto: Cathrine Dillner Hagen / NRK

Jenny synes det er tøft at sju mannlige deltagere skal settes på prøve gjennom tester og eksperimenter, med mål om å ende opp som hennes beste biologiske match.

Jenny (26) fra Ålesund

Jenny er utdannet lektor innen realfag, og har stor tro på å la instinktene styre i jakten på den perfekte partner.

Foto: Cathrine Dillner Hagen / NRK

- De er så modige. Jeg er spent på hva vi skal gjennom. Jeg vet jo ikke hva de, eller jeg, skal utsettes for.

Jenny er utdannet lektor innen realfag og har stor tro på å la instinktene styre i jakten på den perfekte partner.

- Vanligvis ser vi på mye av det overfladiske, så nå skal jeg virkelig bare bruke sansene, sier Jenny.

De utvalgte beilerne må bryne seg på dyrisk vis i sin higen etter drømmedama og by på både muskler, vidd og humor. Spennet er stort fra husbygging à la beveren til å finne tonen i duetter lik gibbon-apene som synger av full hals for å pleie forholdet. Men den aller største utfordringen i år synes å være humor-testen.

- Jeg kan løpe naken rundt, synge, danse, gjøre hva som helst. Men å være morsom på kommando, huff nei, sier en av de mannlige deltagerne.

Programleder er Per Olav Alvestad.