Hva har du i bagasjen, Sandra? (Sesong 3, 3:6)

Uke 38 NRK1 mandag 15. september kl. 20.15

Senterpartipolitiker Sandra Borch (26) reiser til Panama for å få svar på hvorfor faren forsvant ut av livet hennes.

Hva har du i bagasjen, Sandra?

Sandra møtte småsøsknene sine, Andrea (3) og Anna-Lia (5), for første gang i Panama.

Foto: Privat

Senterpartirepresentant Sandra Borch er vant til å stå i stormen i norsk politikk, men det er andre store krefter som venter når hun drar til Panama på jakt etter sine røtter.

Sandra var bare to år gammel da hun mistet kontakten med pappa Kjetil, og sammen med farmor tar hun den lange reisen til Sør-Amerika for å besøke ham og hans nye familie. Her får Sandra muligheten til å møte de to småsøsknene sine for første gang, og hun får også anledning til å snakke med sin far om hvorfor han forsvant så tidlig ut av livet hennes.

Om serien
Seks norske kjendiser reiser sammen med Noman Mubashir til ulike verdensdeler for å bli bedre kjent med røttene sine.

Marco Elsafadi får et rørende møte med familien i flyktningeleiren i Libanon der han ble født, proffdanser Elena Bokoreva Wiulsrud oppsøker sin mor og sin fortid med en voldelig og alkoholisert, nå avdød, far i Russland, og politiker Sandra Borch møter igjen sin pappa for første gang siden hun var to år og blir kjent med sine to småsøsken i Panama. Værmelder Desta Marie Beeder går i fotsporene til sin sterke bestemor og møter familie i Etiopia, programleder Yasmin Syed finner igjen sin fars bortgjemte gravsted og lærer om sine røtter sammen med datteren i Guyana i Sør-Amerika, og NRK Supers Markus reiser til sørstatene i USA og oppsøker sin far og sine besteforeldre.