Premiere: Hotell Kash King

Premiere uke 37, fredag 13. september i strømmetjenesten NRK TV

Hva gjør du om bestemoren din vil at du skal ta over hotellet og familiebedriften i Rwanda? Man tar henne på ordet, selvsagt.

Anoushka og Kash i Rwanda

Foto: Lars S. H. Fjellbakk/NRK

Skuespiller og programleder Kashfa King Gashamura (også kjent som Kash King) og kjæresten Anoushka Nordby skal denne høsten ta oss med på en oppdagelsesferd og kulturreise til Rwanda, der en stor mulighet venter dem.

Vil overta hotellet til bestemor

Bestemoren til Kash har tidligere avslørt at hennes største ønske er at Kash en dag skal flytte tilbake til hjemlandet og ta over hotellet hun eier. Eventyrlystne Kash og Anoushka tar utfordringen, pakker kofferten med pass, klær og forventninger, og setter snutene mot Afrika.

Men har de det som skal til for å drifte et hotell drøye syv tusen kilometer fra Norge? Vet de egentlig hva de ha begitt seg ut på?

- Hotell Kash King er en kjærlighetshistorie mellom to personer og to land. Et ekte eventyr, sier Kash King om serien. Kjæresten Anoushka Nordby bedyrer imidlertid at alt ikke har gått som planlagt.

- Å oppleve alle utfordringene vi har møtt i en ukjent kontekst har gjort at motgangen har føltes uoverkommelig til tider. Da har den eneste tryggheten vært at vi har hverandre, noe som ikke bare har vært enkelt, sier Nordby. Samtidig understreker hun at situasjonen har sveiset paret enda tettere sammen.

Ikke alltid like lett å møte veggen

Kash møter hotellveggen i Kingali

- Reisen har også gjort oss enormt mye sterkere sammen, og vi har vært utrolig flinke til å backe hverandre opp når det har vært nødvendig.

Enorm omveltning

Omveltningen og kulturforskjellen er enorm, og det er også bestemors konservative innvendinger. Kash og Anoushka får kjenne både fordommer og fortid på kroppen. Rwanda er kjent for sine tusen åser - hva gjør man når det oppstår om lag like mange utfordringer og kjepper i hjulene på veien mot hotelldrømmen til Bestemor?

Hotell Kash King har premiere fredag 13. september, og alle episodene ser du i strømmetjenesten NRK TV.