NRK Meny
Normal

Folkeopplysningen, sesong 3 (1:7)

Uke 34 NRK onsdag 24. august kl. 21.35

Daglig bombarderes vi med påstander om hva som er bra for oss, hva vi skal passe oss for og hvilke valg vi bør ta for å leve sunne, gode og trygge liv. I sesong 3 av Folkeopplysningen tar Andreas Wahl for seg noen av påstandene. Første tema er selvutviklings- og motivasjonsbransjen.

Folkeopplysningen

Andreas Wahl er klar med sesong 3 av 'Folkeopplysningen'.

Foto: Nina Fjeldsaa / Teddy TV

Motivatorene møter oss i arbeidslivet, på TV og i avisene. De skriver bøker og holder foredrag som skal få oss til å prestere optimalt og gjøre oss til bedre utgaver av oss selv. Men hvor langt kommer man egentlig ved å ”tenke positivt” og sette seg ”hårete mål”?

Folkeopplysningen

Øystein Wiik og Andreas Wahl.

Programleder Wahl er med når Øystein Wiik skal få mellomledere i Maxbo til å yte ”+1”, han møter mannen som har lest 52 selvhjelpsbøker og lar selgere av =Oslo teste ut The Secret. Og Anne Marie Ottersen får oppgaven med å lage verdens tynneste motivasjonsforedrag for å sjekke om kjøleskapsmagnetfilosofi gjør inntrykk i næringslivet.

Tema fremover
I tillegg til motivaren ser programleder Andreas Wahl nærmere på følgende tema denne sesongen: økonomiekspertene, økologisk landbruk, GMO, slanking, cannabis og livet etter døden.