Nyheter gjennom hele påska

Det blir direkte nyhetsendinger på NRK1 hver dag kl 10.00 - 19.00 også gjennom hele påska.

Utvidet nyhetstilbud fra NRK i denne koronatiden

Nyheter 10.00 - 19.00 hver dag også gjennom påska.

Nyheter på dagtid også i påska

NRK1 er inntil videre hovedkanal for nyheter. Dette blir videreført også gjennom påska med direktesendinger fra kl 10.00 - 19.00. Dagsrevyen starter som vanlig kl. 19.00.

Rekordstor nyhetsinteresse

Nyhetsledere i NRK: F v Espen Olsen Langfeldt,

- Svært mange har fulgt NRK Nyheter den siste tiden. Vi er på plass også gjennom hele påska, sier redaktør Espen Olsen Langfeldt.

Foto: Privat

Svært mange har fulgt med på det utvidede nyhetstilbudet fra NRK den siste tiden.

Siden 12. mars har NRK direktesendt nyheter kontinuerlig på dagtid på TV, radio og nett.

- Det er et tilbud det har vært rekordstor interesse for, sier redaktør Espen Olsen Langfeldt i Nyhetsdivisjonen i NRK.

Han forstår at publikum også gjennom påsken vil ha behov for ekstra nyhetsoppdateringer og viktig informasjon.

- Derfor skal vi fortsette å fylle dette behovet. Samtidig vil vi gjerne dokumentere denne historiske og spesielle påsken, og komme tett på folk over hele landet for å fortelle hvordan de tilbringer disse dagene, sier redaktør Espen Olsen Langfeldt i NRK Nyheter.

Sendeskjema for radio og TV

Detaljerte sendeskjema finnes her:

NRK Alltid Sammen

Som et eget nett-TV-tilbud er NRK Alltid sammen opprettet i denne spesielle tiden. Her får du gjennom hele påska livekonserter, lett underholdning, rykende ferske miniserier og kaffeslaberas med Lars Monsen.

Flere detaljer: NRK Alltid sammen med deg i påsken

NRK TV

I NRK TV er det tilrettelagt et ekstra bredt tilbud denne påsken. Både med serier, dokumentarprogrammer og masse arkivgull.

Se: tv.nrk.no

NRK og korona

Her finner du en samleartikkel både om generell korona-informasjon, hvordan NRK forholder seg til situasjonen og hvordan dette for tiden påvirker NRKs tilbud og spesielt innhold som blir tilbud i denne spesielle tiden.

Se: NRK og korona

Avlysinger og utsettelser

• Eurovision Song Contest: ESC 2020, som skulle vært avholdt i Rotterdam i mai, er avlyst.
  • MGPjr 2020 i Oslo Spektrum lørdag 23. mai er utsatt til høsten. Ny dato er foreløpig ikke landet. Kjøpte billetter gjelder til ny dato, men kan også refunderes.
  • VG-lista 2020 på Rådhusplassen 25. juni og den etterfølgende turneen i Bergen og Trondheim er avlyst.
  • Folkeopplysningen: Nye episoder av Folkeopplysningen er utsatt inntil videre.
  • Spellemann: Utdelingen som skulle vært 28. mars på NRK 1/NRK TV er utsatt inntil videre.
  • Klassequizen: Sendingene på NRK1/NRK TV 17.april, 24.april, 2.mai, 9.mai og 16.mai er alle avlyst.
  • Side om side sesong 8 utsettes på ubestemt tid.

NRK har har gjort tilpasninger slik at programmer som «Nytt på nytt», «Lindmo», «Alle mot 1» og «Kåss til kvelds» nå går uten publikum. Det blir også flere utgaver enn planlagt både av "Nytt på nytt" og "Lindmo" etter påske.

Nasjonale markeringer for frigjøringsjubileet 8. mai som skulle TV-sendes er avlyst, og 17. mai-feiringen og dermed også NRK-dekningen blir annerledes dette spesielle året.

Se: Pandemien gir TV-selskapene store utfordringer

Løpende vurderinger

NRK følger helsemyndighetenes anbefalinger rundt publikumsarrangementer. For å forebygge og begrense smitte, skal alle våre innspillinger inntil videre gå uten publikum. Ettersom mange arrangementer ikke skal avvikles før senere i år, vil NRK foreta løpende vurderinger i henhold til helsemyndighetenes anbefalinger.