Sponsorkø i Holmenkollen

Mange vil reklamere i Holmenkollen etter folkefesten under prøve-VM sist helg.

Petter Northug vinner i Holmenkollen
Foto: Erlend Aas / Scanpix

– Godværet, resultatene og folkefesten i Holmenkollen under prøve-VM sist helg har gitt ny inspirasjon til våre kontakter til å sponse Ski-VM neste år, sier Egil Storaas, Markedssjef i Ski-VM 2011.

Ifølge Dagens Næringsliv truet finanskrisen sponsorinntektene til arrangør selskapet Oslo 2011, men nå er det flere sponsorselskaper som står i kø for å vise seg frem i nye Holmenkollen.

Les også: Hvem glemte sofaen sin i Kollen?

Se bildene fra dagen derpå i Kollen!

Enda bedre folkefest

Nye Holmenkollen

Nye Holmenkollen ble testet sist helg.

Foto: Gorm Kallestad / Scanpix

– VI regner med å få ca 20 millioner kroner i tillegg til tilskuddet fra det internasjonale skiforbundet på 65 millioner, sier Storaas.

Han lover å bruke pengene til det seremonielle og bedre kulturprogram.

– Pengene skal brukes til å lage enda større og bedre folkefest, sier Storaas.

Les også: Arkitekten frykter for Kollen | Trenerne vil ha mer penger | Hopp-Europa skryter av nye Kollen

Administrerende direktør for ski-VM, Åsne Havnelid, sier til DN hun er glad for at det er særlig norske sponsorer som har vist interesse.

– Dette går over all forventning etter sist helgs prøve-VM, sier hun.

Les flere nyheter fra Oslo og Akershus