– Her står det: kan ikke koble til internett. Det kommer opp hver eneste gang, sier Gerd Sire.
Hun og de andre beboerne i sameiet Rosenhoff i Rosenhoffgata 12 har i to uker vært uten både internett og tv etter at bygningsarbeidere i ødela føringskabelen deres.
Selv om teknikere fra Get har vært på besøk flere ganger har signalene fortsatt ikke kommet på plass.
- LES OGSÅ: Get-kundene finner ikke NRK1
- LES OGSÅ: Hundrevis av husstander uten nett
– Helt uvanlig
– Vi har ikke fått noen konkrete forklaringer. Det er svært frustrerende, sier beboer Djan Jankovic.
Nett- og tv-leverandør Get forklarer at det hele dreier seg om en forglemmelse.
– Dette er helt uvanlig, og vi er lei oss for at beboerne i denne bygården har vært uten tv og internett i flere dager. Det skal rett og slett ikke skje, sier kommunikasjonssjef i Get, Anders Bigseth.
Glemte å sjekke signalene
Problemene skyldes byggearbeider i nabogården, forklarer Bigseth.
– Vi har kabler som går gjennom bakken og luften og på vei til Rosenhoffgate 12 passerer kablene gjennom en annen bygård. Der har en entreprenør dessverre ødelagt kabelen vår flere ganger de siste to ukene, sier Bigseth.
Teknikere fra Get rykket ut for å rette feilen, men de glemte å sjekke noe svært vesentlig.
– I disse tilfellene skulle vi også ha sjekket at beboerne i Rosenhoffgate hadde signaler, men det har vi dessverre ikke gjort, beklager han.
Får kompensasjon
De to siste ukene har beboerne måtte finne andre løsninger for se på tv eller bruke internett.
– Tv kan jeg klare meg uten, men ikke internett. Jeg får for eksempel ikke lest aviser og jeg måtte dra til sønnen min for å få betalt regninger, sier Gerd Sire.
Men nå vil Sire og de andre i sameiet få en kompensasjon.
– Alle beboerne får tjenestene de har fra oss gratis ut året, i tillegg vil vi oppgradere bygårdens internetthastigheten, sier Bigseth i Get.
- LES OGSÅ: En sinke i fiberutbygging