NRK Meny
Normal

Fant stor og skarp plastbit i hamburgeren

Det som skulle være deilig nattmat kunne ha påført Afshin Shyne Poursharif alvorlige skader. Natt til søndag kuttet han seg på en skarp plastbit etter å ha spist mat fra Burger King.

Burger og glassbit

PLASTBIT I BURGER: Denne plastbiten endte i munnen på Afshin Shyne Poursharif da han spiste hamburger fra en av Burger King- restaurantene i Oslo.

Foto: Afshin Shyne Poursharif

– Første biten jeg tok var grei, men da jeg tok andre biten kuttet jeg meg på noe hardt og skarpt i munnen. Jeg ble helt satt ut da jeg spyttet ut den store plastbiten, sier Afshin Shyne Poursharif.

Han jobbet sent natt til søndag og gikk innom en av Burger Kings restauranter i sentrum av Oslo for å ta med seg en matbit.

Afshin Shyne Poursharif

– Den ubehagelige situasjonen fikk meg til å føle det som det var jeg som hadde gjort noe galt, sier Afshin Shyne Poursharif.

Foto: Afshin Shyne Poursharif

Da han kom tilbake til kontoret og begynte å spise gikk ikke alt etter planen.

Skarpe plastkanter

For det som skulle være deilig nattmat ble ødelagt av en skarp plastbit som kunne ha på ført Poursharif alvorlige skader.

– Jeg var helt alene på kontoret. Tenk hvis plastbiten hadde satt seg fast i halsen. Hadde jeg svelget den så kunne jeg ha fått indre blødninger, sier Poursharif.

Den skarpe plastbiten har i ettertid vist seg å være en del av en beholder som Burger King oppbevarer kjøttet sitt i. Denne hadde sprukket tidligere på kvelden.

De ansatte ryddet og vasket opp etter uhellet, men en av bitene kom på avveie.

Fant plastbit i burgeren på Burker King

MISFORNØYD: – Jeg vil aldri tilbake til Burger King. Garantert ikke, sier Afshin Shyne Poursharif mens han holder opp plastbiten.

Foto: Bård Nafstad / NRK

Burger King beklager

Rune Sandvik, sjef for Burger King Skandinavia, sier til NRK at hendelsen er svært beklagelig.

– Det er vanskelig for meg å si hvordan plastbiten kan ha havnet i burgeren, men trolig har den havnet der sammen med salaten, sier Sandvik.

– Vi snakker med de ansatte for å finne ut av hva som har skjedd og hva vi kan gjøre annerledes i fremtiden. Her er det mye som absolutt kunne vært bedre.

Rune Sandvik, sjef for Burger King Skandinavia.

BURGERSJEF: – Vi beklager hendelsen, sier Rune Sandvik, sjef for Burger King Skandinavia.

Foto: Bård Nafstad / NRK

Fikk pengene tilbake

Etter at Afshin Shyne Poursharif fant plastbiten dro han tilbake til Burger King for å fortelle om funnet. Der ble han tilbudt en ny hamburger, men takket nei.

Da skal han ha blitt latterliggjort og bedt av en av de ansatte om å heller gå over gata og få seg noe å spise der.

Han ble så tilbudt å få tilbake pengene. Det takket han ja til.

Latterliggjort

Skjermdump, Facebook

SKJERMDUMP: Dette er deler av innlegget hvor ansatte på Burger King hgjør narr av kunden sin.

Foto: Skjermdump, Facebook

Han postet senere bilder og beskrivelse av hendelsen på Facebook, hvor han fikk stor respons.

Innlegget ble delt av mange venner og bekjente. Noen hadde også tagget ansatte som jobbet på Burger King i innlegget.

– Jeg ble helt satt ut av det folk skrev. Får ikke dette noen konsekvenser for de ansatte så er det noe som er fryktelig galt, sier Poursharif.