NRK Meny
Normal

Bredbåndstrøbbel

Fortsatt har flere Telenorkunder nettproblemer, etter store kapasitetsproblemer i Oslo-regionen i helgen.

PC-trøbbel
Foto: Sigurdsøn, Bjørn / SCANPIX

3000 kunder i Oslo hadde nettverksproblemer i løpet av helgen.

Telenor har ikke tatt høyde for økningen i antallet nettbrukere nå som finværet er over, og derfor ble flere av sentralene sprengt.

Telenor sier selv at de løste problemet mandag ettermiddag, men fortsatt har flere kunder i Oslo store problemer.

Avviser nettverksproblemer

Bredbåndsforbindelsen til Knut Lindh falt ned søndag kveld, uten forvarsel. Han har fortsatt ikke fått nettverket til å fungere igjen.

- Mandag morgen fikk jeg beskjed om at de hadde en feil på sentralen, og senere på dagen fikk jeg beskjed om at det skulle være løst i løpet av en time. Det ble det ikke og heller ikke tirsdag fikk jeg nettverksforbindelsen tilbake. Nå er det onsdag formiddag, og jeg har blitt lovet at problemet skal være løst onsdag ettermiddag, men tviler på det, sier Lindh.

Til tross for at mange har opplevd det samme som Knut Lindh de siste dagene, avviser Telenor at de fortsatt har store bredbåndsproblemer i Oslo.

- 3000 kunder i Oslo hadde problemer med nettverket i løpet av helgen, det løste vi mandag ettermiddag. Men det kan være slik at enkelte kunder sitter igjen med problemer fremdeles, sier informasjonssjef i Telenor, Knut Sollid.

Oppgitt over manglende og feil informasjon

På den automatiske beskjeden man får lest opp på kundeservice-telefonen når man ringer med et problem, innrømmer Telenor at de har et kjent problem.

"- ADSL-abonnementet er berørt av en kjent feil i nettet som berører flere kunder. Feilmeldingen er under arbeid", sier dame på den automatiske svareren.

Nå er Knut Lindh oppgitt over manglende informasjon og treghet i Telenor-systemet.

- Jeg syns det er kritikkverdig at Telenor, når de har en planlagt oppgradering av systemet, ikke informere kundene på forhånd. Og det er hårreisede at man ikke kan få svar på når man kan regne med å være oppe igjen, det skaper problemer for svært mange, sier Lindh.

Telenor ber nå alle kunder som fortsatt har problemer med nettverket etter helgen om å melde i fra til teleselskapet, sier Sollid.

Har du bredbåndstrøbbel? Tips oss gjerne på sms (skriv tips og send til 1987) eller via mail: ostlandssendingen@nrk.no