Hopp til innhold

Moss Bymagasin er historie

Lundquist Media har kjøpt opp avisen og skal drifte den videre under navnet Byavisa Moss.

Moss Bymagasin

Moss Bymagasin kom på gaten da Moss Dagblad ble nedlagt i fjor. Avisen har hatt et opplag på 26.200 og dekker områdene Son, Moss, Rygge, Våler og deler av Råde. Nå skifter avisa både navn, eiere og profil.

– Vi har sett på Moss som et interessant marked. Moss er et bysenter i vekst, og da tenker vi på næringsvekst, etablering og tilflytting. Vi har hatt kjempesuksess med byavisene i Drammen og Tønsberg. Da det var allerede en gratispublikasjon på plass i Moss, så vi at grunnmuren kunne være lagt for en rask inntreden, sier gründer Christer Lundquist.

LES OGSÅ:

Skal gi Moss Avis konkurranse om nyhetene

Redaktør i Moss Bymagasin, kai Hovden, mener dette kan være positivt for både de ansatte og avisen.

– Vi blir en del av en avisfamilie. Det innebærer både kompetanse og andre fordeler for oss som de har opparbeidet. Vi skal gi Moss Avis noe å bryne seg på, sier han.

Ifølge Lundquist skal Byavisa Moss lanseres som et spesifikt produkt etter oppskrift fra avisene de har i de to andre byene.

– Det blir en profil og innhold om er likt i alle avisene. Selvfølgelig er det lokalt stoff og lokale journalister, så det er en lokal avis.

LES OGSÅ:

De ansatte blir med på lasset

Byavisa Moss skal komme ut en en gang i uka og den første utgivelsen kommer om kort tid.

Hva skjer med de som i dag jobber Moss Bymagasin?

– Vi overtar virksomheten slik den er og viderefører den videre. Vi har en grunnmur og bygger videre på den, sier Lundquist.

– Vi har per i dag to årsverk totalt i redaksjonen. Der blir det heller en økning vil jeg tro, sier redaktør Hovden.