SE OGSÅ: |
ALT OM: |
- Det er helt håpløst at det offentlige skal bidra til å drenere trafikken på en hovedflyplass, sier bedriftsrådgiver Synnøve Aga i Flyselskapenes Landsforening til Aftenposten.
Organisasjonen representerer alle sentrale norske selskaper.
Gardemoen taper
Landsforeningen mener at etableringen av Rygge sivile lufthavn vil
- Flyselskapene undervurderer trafikken mellom flyplassene innenlands, sier Jan Robert Danielsen.
redusere Gardermoens muligheter til å gi økonomisk bidrag til Avinor, og dermed til driften av det øvrige flyplassnettet i Norge.
Undervurderer innenlandstrafikken
Daglig leder Jan Robert Danielsen ved Rygge sivile lufthavn (RSL) er ikke uventet uenig.
- På meg virker det som om flyselskapene undervurderer at det blir trafikk til andre norske flyplasser fra Rygge. Der vil aktuelle selskaper være med på å legge igjen avgifter, sier Danielsen til Aftenposten.