Før brukte Moss kommune, som de fleste andre, penger på å kjøpe annonseplass i avisa ved behov. Nå vil de etablere fredags-helsiden som et fast innslag i Moss Avis, sier Pettersen.
- Vi fant ut at vi ønsker å fremstå litt mer enhetlig ved å samle all annonsering under en felles presentasjon.
Bruker like mye penger
Vi gikk gjennom tallene og fant ut at vi kunne bruke bortimot de samme midlene som vi har brukt på spredt annonsering tidligere. I tillegg så får vi plass til litt redaksjonelt nyhetsstoff fra kommunen.
- Og så slipper dere å være avhengige av at Moss Avis finner det dere driver med interessant nok?
- Det meste vi gjør i en kommune er interessant også for avia, men har har vi mulighet til å bruke plass på saker som kanskje ikke har den store nyhetsverdien, men som likevel innbyggerne har interesse av å vite litt mere om.
Mossingene liker
Moss kommune jobber også med å etablere en fast kommunikasjonsplattform, rettet mot internett og sosiale medier. I løpet av noen måneder er planene klare. I mellomtiden skal de finne ut om fredagsannonsen skal bli et fast innslag.
- Denne infosiden har vi i første omgang sagt vi skal kjøre i 2013. Så skal vi evaluere den.
Foreløpig er tilbakemeldingen fra mossingene ubetinget positiv, sier ordføreren.