Hopp til innhold

Brynildsen fikk bilen i siste liten

Oppladningen til Rally Portugal ble ikke som Eyvind Brynildsen ventet. En periode fryktet han at han måtte delta i Rally Portugal som tilskuer.

Eyvind Brynildsen

Eyvind Brynildsen oppnådde suksess i de første løpene han kjørte for René Georges Motorsport. I den senere tid har problemene hopet seg opp. I forrige løp fikk han ikke reservedeler. Til rally Portugal kom bilen alt for sent. Svinndal-føreren gikk glipp av viktig testing før VM-runden.

Foto: Rene Georges Rallysport

Han skulle fått bilen på mandag, men måtte gå i uvisshet frem til onsdag. Omsider kom bilen, og Brynildsen har fått grønt lys til å kjøre rally Portugal.

– Lastebilen rakk det akkurat! Nå blir det kjøring, sier Eyvind Brynildsen til NRK.no.

Brynildsen kjører for det belgiske teamet René Georges Motorsport og i onsdagens utgave i Moss Avis sier han at han føler seg ført bak lyset og vurderer å bryte kontrakten.

– Jeg begynner å bli litt skeptisk til hele teamet nå. I Jordan kjørte vi nesten uten reservedeler, til tross for at vi var lovet en full reservepakke. Så det er ikke første gang vi ikke får det vi er lovet. Et alternativ er jo å bytte team, sier han til avisen.

LES OGSÅ:

Svidde av alt på en fører

Det Belgiske teamet har store økonomiske problemer. Ifølge Brynildsen skyldes dette at førsteføreren svidde av mer penger enn det teamet hadde.

Eyvind Brynildsen

Pengene er brukt opp og Brynildsen har fått en bråstopp i VM. Nå vurderer Svinndal-gutten å avslutte samarbeidet med René Georges Motorsport.

Foto: ALI JAREKJI / REUTERS

– Det er penga som rår. Han hadde en større kontrakt og et større budsjett. Teamet klarte ikke å rette opp pengebruken, og det går dessverre utover meg, sier Brynildsen til NRK.no

Alle som kjørte for René Georges Motorsport har nå forlat teamet, kun Brynildsen er igjen.

– Vi får se hva vi gjør etter helgen, men det er store sjanser for at dette er siste helgen med dette teamet, sier han.

LES OGSÅ:

Gjorde alt for å få ned bilen

Grunnet pengeproblemene til teamet valgte Brynildsen å betale lønn direkte til mekanikerne for å få en løsning til Rally Portugal, dessverre holdt ikke det til VM-deltakelse.

– Hvis ikke jeg hadde betalt dem, så hadde jeg stått uten mekanikere. Situasjonen er kjedelig, men det er slik det har blitt.