- Det kan bli aktuelt å gjøre rundt 50 spillejobber i Sverige neste år, sier Gusty Utterdahl,som er produsent for sukessforestillingen "The show must go on".
I Norge er forestillingen sett av 300.000 publikummere siden premieren i 2008.
Les også:
- Svenskene likte det
Åge Sten Nilsen er kanskje best kjent som "Glam" i rockebandet Wig Wam.
Med Wig Wam vant han MGP 2005 og endte på en formidabel 9.plass i Eurovision Song Contest i Kiev samme år.
Wig Wam har mottatt både gull- og platinatrofeer for sine album og DVD'er, og Sten har også hatt en suksessfull karriere utenfor Wig Wam, med topp anmeldelser fra store musikaler som Chess, Which Witch og Hair, samt en rekke showproduksjoner.
Queen-showet føyer seg inn i rekken av vellykkede prosjekter han har deltatt i.
- Vi gjorde to tester i henholdsvis Strømstad og Gøteborg, og det var veldig god stemning. De vil ha oss tilbake, sier Utterdahl.
Forestillingen "Jeppe - en musikalkomedie" på Chat Noir og et par andre prosjekter skal gjøres unna først, før nesa vendes mot Sverige, forteller han.
Les også:
Samarbeid med Europe-gitarist
"The show must go on" kan bli satt opp på hele 50 spillesteder i Sverige i 2014.
- Vi satser på folkparker sommertid, og kulturhus i den øvrige sesongen, sier Gusty Utterdahl til NRK.
Det samarbeides med Europe-gitarist Jon Norum om den svenske turneen.
- Et selskap har startet med booking for oss. Når bitene er på plass, og vi har godkjent det økonomiske innholdet, så blir det Sverige neste år, sier Utterdahl.
Les også:
Høstet positive kritikker
Ur-premieren for "The show must go on" var i Fredrikstad høsten 2008.
Det som kun skulle være en liten hobbygeskjeft for opphavsmannen Åge Sten Nilsen i en turnèpause med bandet Wig Wam viste seg å bli en av Norges største showsuksesser.
De planlagte fem showene i Fredrikstad ble brått til 15, og deretter tok billettsalget fullstendig av.
I juni i år avsluttet Åge Sten Nilsen og hans ensemble sin Queen-hyllest i Sandefjord.
38 udødelige Queen-perler i et spektakulært show med en rekke pyro-effekter, er å finne i det 2,5 timer lange showet, som i 2014 havner i Sverige.