– Det er klart at når Norwegian trekker seg ut, så åpner det et marked. Vi vil ikke utelukke at det kan bli interessant for Widerøe, sier Kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien i Widerøe
Men det kan gå flere måneder før flyselskapet kan operere fra Rygge. Widerøes Kapasitet er sprengt.
LES OGSÅ:
Legger ikke ned andre steder
– Vi må se om vi kan frigjøre noe ledigkapasitet før dette, men poenget er at dette er noe vi ser på og vurderer, sier han.
Kongsteien avviser at de vurderer nedleggelse av andre ruter for å frigjøre kapasitet.
– Per i dag har vi ingen åpenbare nedleggingskandidater. Det er for tiden et godt marked og etterspørselen er stor. Vi har intet naturlig sted å flytte produksjonen fra.
LES OGSÅ:
- NSB frakter kun fem prosent av flypassasjerene til Rygge
- Norwegian-svar i midten av august
- Rygge er fortsatt et millionsluk
Satser på rushtiden
Det er forretningsreisende som er mest interessant for selskapet – dermed morgen og ettermiddagsfly.
– Det må være det hvis man skal ha et godt tilbud fra flyplassen. Det er i rushtiden vi trenger et tilbud.
For administrerende direktør ved Rygge Sivile Lufthavn, Pål Tandberg, er Widerøe-interessen noe de har vært klar over en stund. Selskapet passer godt inn i det konseptet flyplassen ønsker.
– Vi har en dialog. Sammen med andre flyselskap, så er Widerøe meget interessante og har det rette materiellet som passer behovet vårt.