SE OGSÅ: |
ALT OM: |
BILDER: SE BILDENE OG DØM SELV - GAMLE FREDRIKSTAD STADION
- Nå haster det. Å få til en avtale tar litt tid. Man skal diskutere fram og tilbake, og sånt tar tid i en bedrift. De har difinitivt dårlig tid nå, sier Lund.
- Burde selge godt
Lund er svært overrasket over at FFK så langt ikke har klart å skaffe seg en ny hovedsponsor fordi han mener klubben har et godt merkenavn, og burde være enkel å selge.
- Alle som er over 40 år vet hva FFK har stått for, og står for i norsk fotball. Det er en publikumsvennlig klubb, og en god merkevare. Norge vil ha FFK i Tippeligaen, sier Lund.
Lund tror det er flere grunner til at klubben ikke har noen avtale i havn ennå.
Han peker på at bedrifter kanskje ikke har god nok tiltro til ledelsen i klubben, og at FFK muligens har et for høyt prisnivå. Men stadioen er en av de viktigste årsakene til problemene, tror han.
- Stadioen er altfor dårlig. Det er dårlig for sponsorer ved at det ikke er gode nok profileringsmuligheter, men også fordi VIP-avdelingen er elendig. Det gjør det vanskelig å arrangere ting der. Jeg tror mange sponsorer sitter på gjerdet og venter på at den nye stadion skal stå ferdig, sier Lund.
- Avviser kritikken
Det er to uker til seriestart, og FFK er den eneste tippeligaklubben uten hovedsponsoravtale.
Kommersiell koordinator i FFK, Sven Helge Hagen, ønsker ikke kommentere hovedsponsorforhandlingene ennå, men tilbakeviser at stadion eller pris er en av årsaken til at det har tatt tid.
- Dette står eller strander ikke på stadion, eller på pris, det dreier seg om strategi, sier han til NRK.