Hopp til innhold

Solid salg av sesongkort

Vålerenga, Lyn og Lillestrøm melder allerede om flere solgte sesongkort i år enn i fjor, Stabæk mener de snart er der. 

Klanen
Foto: Illustrasjonsfoto: Hilde Ljøen / NRK

Interessen for Tippeligaklubbene i Oslo og Akershus er på topp. De fleste steder større i år enn i fjor.

LSK mot Viking
Foto: Alf Ove Hasen / Scanpix

Lillestrøm er den eneste klubben som har avsluttet salget av sesongkort, og kan rapportere om en solid økning fra i fjor. 

Med 4.200 solgte sesongkort i år er det en økning på tusen fra fjorårets 3.200. Det er klubben godt fornøyd med.

- Særlig siden det ikke har vært noen utbredt kultur for sesongkort i Lillestrøm, sier Anders Riber.

Men i år merker han forventningene til LSK.

- Mye har skjedd i det siste og med ny trener og nye spilleprofiler merker vi at forventningene er større, sier Riber.

Vålerenga topper

Ikke overraskende er det Vålerenga som har solgt flest sesongkort.

Tall fra sent fredag kveld viser 8.000 solgte sesongkort, det er 500 flere enn i fjor.

Sjappesjef og billettansvarlig Frode Veie er likevel ikke helt fornøyd.

Målet er å bli kvitt 9.000 sesongkort før salget avsluttes neste lørdag, men han tviler på om det er mulig.

Lavere forventninger i år

Lyn har passert 4.500 solgte sesongkort, det er 300 flere enn i fjor. Billettansvarlig Aksel Solvang er nesten overrasket.

- Vi hadde jo ikke den sluttplassen vi ønsket i fjor, og folk vil ha resultater. Vi var mer positive i fjor, men har altså satt rekord i år, sier Solvang.

Han tror grunnen til den økte interessen er at fotballproduktet har blir mer profesjonelt og at TV2 driver god markedsføring.

For Lyns vedkommende mener han at spennende profiler, en stabil supporterunion og en egen barneklubb slik at man treffer et større omfang av mennesker som blir interessert i Lyn, er blant forklaringene. 

Fristen for å skaffe seg Lyn-kortet er 1.mai.

Halve Nadderud 

I Stabæk forteller arrangementsansvarlig Kari Iuell at 2.550 sesongkort er solgt.

Dermed har de ikke helt nådd fjorårets salg som var 2.700 - men hun føler seg trygg på at salget skal ta seg opp de siste dagene.

- Erfaringsmessig selver vi mest familiekort akkurat i disse dager og på kampdag, sier Iuell. Hun mener det er viktig å vite at man har en trofast skare som dukker opp på alle kamper.

- Med tanke på at Nadderud har 5.000 sitteplasser så er vi veldig godt fornøyd med salget av sesongkort, sier Iuell.

 

Brann - Stabæk reaksjoner
Foto: Tor Richardsen / Scanpix