Det sier direktør ved Moss lufthavn Rygge, Pål Tandberg, til Dagens Næringsliv.
Moss lufthavn Rygge har hatt en tøff oppstart, noe som viser seg i form av illrøde tall.
I fjor tapte driftselskapet 123 millioner kroner på å drive flyplass.
Dyrt
– Hadde det ikke vært for Olav Thon og Orkla som er tålmodige eiere, så tror jeg det hadde vært kroken på døra, sier Tandberg til avisen.
Tandberg, som tok over som direktør rett før flyplassen åpnet i februar i fjor, legger ikke skjul på at situasjonen er krevende.
– Det er investeringer og tilfredstillelse av myndighetenes krav som forklarer det meste på kostnadssiden, sier han.
Må utvide mer
Samferdselsdepartementet ga nylig sitt samtykke til at man kan øke antallet flybevegelser fra 5000 til 15 000 i året.
LES:
Dette hjelper litt, men ikke nok, ifølge Tandberg. Han forteller at flyselskapene vegrer seg for å etablere seg ved lufthavnen.
– 15 000 holder ikke i lengden. Dersom det blir stående kan vi i grunn bare stenge dørene. Vi vil søke om utvidelse så snart som mulig, sier Tandberg til DN.
LES OGSÅ: