BILDER: Helene Rally-sesongen 2005
Den 31 år gamle rallystjernen ble tirsdag kveld observert i Oslo sammen med en av sine sjefer i Subaru-teamet.
På et oslohotell skal duoen ha møtt representanter fra selskapet. Etter det NTB erfarer dreier det seg om et oljeselskap.
Selskapet skal være villig til å legge mange millioner på bordet for å markedsføre seg gjennom den norske rallystjernens suksess bak rattet.
Subarus rallysatsing har et budsjett på rundt 900 millioner kroner per år.
Rallysirkuset
TV-sendes til 186 forskjellige land og kan potensielt sees av 900 millioner seere. 10 millioner mennesker stiller hvert år opp på de forskjellige VM-rundene for å se råkjøringen live. Det norske selskapet ønsker å profilere seg gjennom laget med mest suksess i rally-VM de siste ti årene.
Petter Solberg er sirkusets største stjerne og har mange år foran seg i toppen. I tillegg får rally et nytt løft i Norge til vinteren. I februar skal Rally Norway opp til eksamen for å få tildelt en VM-runde, og trolig stiller Subaru med en bil.
Den moroa ønsker store, norske selskap ikke å gå glipp av. Svært få norske selskaper har råd til og tilstrekkelig nytte internasjonalt av å inngå det som kan bli en av tidenes dyreste, norske sponsorkontrakter med Petter Solberg og co.