Hopp til innhold

Knalltall for Anno

Over halvparten av dem som så på TV, så på Anno da de tre første episodene av realityserien ble sendt.

Selda og deltakerne i Anno

Nesten 900.000 tv-tittere så programleder Selda Ekiz og deltagerne i de første episodene av Anno.

Foto: Julia Marie Naglestad / NRK

Mandag kom seertallene for de tre første episodene av Anno.

Premieren på fredag hadde i snitt 805.000 seere, og en seerandel på 48,3 prosent.

Til sammenligning hadde første episode av serien «Mammon» 692.000 seere søndag kveld.

Unni Ødegård

Prosjektredaktør Unni Ødegård er svært fornøyd med seertallene på sesong 2 av Anno.

Foto: Julia Marie Nagelstad / NRK

– Det er helt villt, sier prosjektredaktør i Eksternredaksjonen i NRK, og Anno-ansvarlig, Unni Ødegård.

Andre episode økte tallene, og 826.000 så episoden som ble sendt lørdag. Da var seerandelen på 51,8 prosent. Det vil si at over halvparten av dem som så på TV da, så på realityprogrammet.

Nesten 900.000 så tredje episode

Dag tre økte både antallet seere og andelen igjen: 891.000 seere og en andel på 52,2 prosent.

– Vi er veldig, veldig fornøyde! Det ser ut som om publikum har blitt med oss helt fra start, og det er vi veldig glade for. Og markedsandelen er jo helt fantastisk, sier Ødegård entusiastisk.

Også fjorårets Anno-start hadde svært gode seertall.