Dermed er nederlaget totalt for Oslo kommune som har jobbet for å fjerne de allerede eksisterende 40 reklametårnene i hovedstaden.
Fylkesmannen bekrefter overfor Aften at JCDecaux nå kan sette spaden i jorda og bygge flere tårn.
Skuffet byråd
Ifølge direktøren i JCDecaux ønsker firmaet fortsatt å forhandle med kommunen, men dette haster fordi tillatelsene går ut raskt.
Byutviklingsbyråd Merete Agerbak-Jensen er svært skuffet over avgjørelsen.
- Jeg hadde håpet at vurderingen av de neste tårnene ville være litt annerledes på grunn av den nye reklameplanen, som ikke tillater reklame på nedstigningstårn, Nå må vi ta med dette i vurderingen av hele saken, sier Agerbak-Jensen til Aften.
For kort tid siden bestemte Fylkesmannen at kommunens
fordi man har brukt loven feil. Oslo kommune har lenge kjempet for å bli kvitt de allerede eksisterende reklametårnene, men nå blir byen fylt med flere reklametårn.