I løpet av 2007 ble det solgt 183 millioner liter Hansa Borg-øl fra norske dagligvarebutikker.
Det er en økning på 2,6 prosent sammenlignet med 2006 og tilsvarer over 7, 2 milliarder kroner. I tillegg økte ølsalget fra restauranter og puber med en drøy prosent.
- Best både i verdi og volum
Administrerende direktør i Hansa Borg Bryggerier, Lars A. Midtgaard, er svært fornøyd med fjoråret.
- Når vi ser på markedsutviklingen, og særlig det som selges gjennom dagligvareforretningene, er Hansa Borg den ølprodusenten som har størst fremgang både i verdi og volum. Det er vi naturlig nok veldig godt fornøyd med, sier Midtgaard.
- Sarpsborg-bryggeriet sentralt
Han gjør det klart at bryggeriet i Sarpsborg er helt sentralt for den gode utviklingen.
- Bryggeriet i Sarpsborg er en særdeles viktig avdeling for oss all den tid det er lokalisert i hovedmarkedet til Hansa Borg, som er Østlandet, sier Midtgaard.
Ruster opp
Han forteller at konsernet investerer i Borg Bryggerier med tanke på å sikre bedriftens fremtid.
- Vi ruster nå opp Borg Bryggerier ved å investere i en bokskolonne som gjør at vi vil få fordeler med tanke på transportkostnader og leveranser til nærområdene. Vi håper og tror at dette er med på, over tid, å sikre Borg Bryggerier, sier Midtgaard.