Mads Østberg ble uvitende ført til det lokale aktivitetssenteret for å feire bursdagen.
Foto: Espen Torgersen / NRK– Dette var jeg ikke klar over, sier Østberg i det han ankommer Våler kickoffsenter i hjembygda.
Kompisgjengen er samlet og skal gi 25-åringen en actionfylt dag på hjemmebane.
Okseridning, strikkbasket, paintball og taubanetur var noen av ingrediensene i 25-årslaget.
– Det var en morsom dag, sier Østberg, som gikk gjennom så å si hele dagen uten at kompisgjengen klarte å skyte ham på paintballarenaen.
– Jeg fikk et skudd på slutten, men det bare sneiet, så det teller ikke. Ingen blåmerker, dermed blir det kjøring til helgen, sier han fornøyd.
SE VIDEO: Mads rir oksen
Dette var en av tingene Mads måtte gjennom i bursdagen.
Fremtiden avgjøres snart
Eyvind Brynildsen (til venstre) var en av dem som overrasket Mads Østberg på 25-årsdagen.
Foto: Espen Torgersen / NRKI dag er Mads Østberg på vei til Italia for å kjøre årets nest siste VM-runde, Rally Sardinia i Italia. Planene for neste sesong er også i ferd med å legges, og med en god sesong, sitter Våler-føreren med gode kort på hånden.
– Vi er i forhandlinger med flere aktuelle, men det er ingen klare kontrakter ennå. Det er ingen hemmelighet at vi prater med Ford og Citroën. I tillegg er Prodrive med Mini på banen, røper han.
BMW, som eier Mini, sendte for øvrig i helgen ut en pressemelding om at de trekker seg fra Rally VM, men at Prodrive kommer til å fortsette å utvikle bilen, men uten fabrikkens penger.
Ifølge den franske avisen Autohebdo har Jari-Matti Latvala meldt overgang til Volkswagen, dermed åpner det seg store muligheter for både Petter Solberg og Mads Østberg.
(Artikkelen fortsetter under)
- Jari-Matti Latvala er klar for Volkswagen. Det hevder den franske avisen Autohebdo.
Foto: NyhetsspillerLES OGSÅ:
Latvala til Volkswagen
Avisen skriver at begge førerne er aktuelle for fabrikksete i både Ford og Citroën. Det samme er Dani Sordo som i år har kjørt for Mini.
– Jeg jobber for å få på plass en bra løsning. Derfor ser vi også på andre muligheter. Men jeg føler vi ligger godt ab og jeg er godt posisjonert i forhold til forhandlinger, sier Østberg.
For Petter Solbergs del er nyheten om Latvalas teamskifte en god nyhet. Solberg har denne sesongen vært andrefører i Ford, med Latvala som stallkamerat.
– Det ser veldig bra ut! Men jeg må legge på. Flyet går nå, sier Petter Solberg i en relativt kort kommentar til NRK.no. Også han er på vei til Italia for å kjøre Rally Sardinia.
Petter Solberg sto for en spektakulær utkjøring i Frankrike. Likevel kan Spydebergføreren få en stor sjanse til å jage en VM-tittel neste år.
LES OGSÅ:
Mikkelsen blir mest sannsynlig fabrikkfører
Neste sesong kjører følgende for Citroën: Mikko Hirvonen, Sebastien Loeb (skal kun kjøre få utvalgte løp) og Khaleed al-Qassimi kjører en tredje bil.
I Ford er det ingen førere bekreftet ennå. Volkswagen har bekreftet Sebastien Ogier, mens det fortsatt er ubekreftet at Latvala har signert for fabrikken.
Andreas Mikkelsen venter på å få ferdigstilt forhandlingen med bilfabrikken og alt tyder på at han blir fabrikkfører for Volkswagen neste sesong.
– Avtalen er ikke ferdig forhandlet, men de har sagt at de vil ha meg så det nærmer seg absolutt. Det har vært en god sesong for oss både i IRC og WRC. Det ser også ut som om vi har vunnet IRC for andre året på rad, sier Mikkelsen til NRK.no.
Eyvind Brynildsen har denne sesongen kjørt en WRC-runde. Han skulle etter planen kjørt ett løp til, men har valgt å flytte sponsorpengene til neste sesong for å få kjørt flere løp da.
– Det blir i alle fall Rally Sverige. Vi jobber også for å få kjørt tre til fire løp til, sier han.
Andreas Mikkelsen blir mest sannsynlig fabrikkfører i Volkswagen neste sesong.
Foto: Espen Torgersen / NRK