– Dersom vi ser på de mest alvorlege ulykkene er effekten av salting mykje mindre enn på mindre alvorlege ulykker, seier Torkel Bjørnskau, forskingsleiar ved Transportøkonomisk institutt. Han meiner Vegvesenets nye praksis med mindre salt og meir varm sand er vegen å gå.
– Eg synast dette høyrast fornuftig ut. Man har brukt salt litt for ukritisk tidlegare, gjerne under forhold kor salting har mindre effekt. Meir bruk av sand er i tråd med det forskinga viser er lurt, seier Bjørnskau.
Meiner salt gjer vegen glattare
Tidlegare forskar i Sintef, og rådgivar i organisasjonen Stopp Veisaltingen, Lars Erik Bønå, går endå lengre i kritikken av Vegvesenets tidlegare praksis med salting.
– Vegvesenet sin tidlegare strategi har vore katastrofal. I dei aller fleste tilfella vil mykje salt berre gjere vegen glattare. Det er berre når ein har sole av is og snø og det er mildvêr på veg salt har god effekt. Men då må regnet vaske bort saltrestane, seier Bønå.
Prosjektleiar for drift og vedlikehald i Statens vegvesen, Odd Grette, leitar stadig etter nye metodar for å halde vegen trygg vinterstid. Han avviser at tidlegare saltingspraksis har vore katastrofal.
– Vi høyrer på trafikantane og andre grupper fortel oss, og ein ønsker både mindre salt og berre vegar. No prøver vi å bruke ny teknologi og stadig forbetre oss.