– Vi er beredt til å investere 8 milliarder svenske kroner (drøyt 6,7 milliarder norske kroner) for å utvikle Saab, ettersom vi har gått inn som deleier i selskapet. Men det skjer selvsagt ikke med en gang, men steg for steg, sier direktøren i Youngman, Rachel Pang til Dagens Industri.
Partene inngikk i sommer en bindende avtale som sikrer de kinesiske selskapene 54 prosent av Saab.
En ytterligere investering i Saab forutsetter imidlertid at kinesiske myndigheter gir grønt lys til avtalen, noe Rachel Pang er trygg på vil skje.
– Det er grunnleggende støtte til vår investering i Saab, sier hun til Dagens Industri.
To fagforbund
på grunn av manglende lønnsutbetalinger. En av bilprodusentens underleverandører har siden gjort det samme.Noen dager tidligere ba Saab Automobiles eier, Swedish Automobile om konkursbeskyttelse for å kunne restrukturere og starte gjeldsforhandlinger. Dette ble avslått av tingretten i Vänersborg, noe Saab-eierne har anket.
Les: