Kvinnen fikk for to år siden en yrkesskadeerstatning på 300.000 kroner, og hadde etter det hun selv forteller, tenkt å sette dette på en høyrentekonto.
Men en kunderådgiver i DnB mente hun kunne få større avkastning i aksjefond, og overtalte henne til å plassere pengene der.
Kvinnen, som mener at hun ikke ble tilstrekkelig informert av banken om risikoen, har nå tapt halvparten av pengene. Banken har tilbudt å betale en del av beløpet i erstatning, men kvinnen ønsker erstatning for hele beløpet.
Forbrukerombudet anbefaler alle som mener de ikke har fått tilstrekkelig informasjon ved kjøp av aksjefond om å ta opp saken. Ombudet mener det er gode muligheter for å få gjennom slike saker i Bankklagenemnda.
DnB ønsker ikke å kommentere saken, ettersom den kommer opp som klagesak.
Informasjonsdirektør Geir Falkenberg i DnB sier til Dagsrevyen at banken mener kvinnen ble informert om risikoen, og at det til sjuende og sist er kundens eget valg om han eller hun vil sette pengene i fond.