Det er nå hverken formell eller uformell kontakt mellom de streikende partene, i følge Transportarbeiderforbundet.
Tirsdag offentliggjorde arbeidsgivernes organisasjon LTL et siste tilbud gjennom pressen, som har fått transportarbeiderne til å se rødt.
- Det ble full bråstopp på tirsdag, og opplever at vi nærmest ble dolket i ryggen. Ultimatumet fra motparten gjør det veldig vanskelig å jobbe, sier Lars Johnsen, 1. nestleder i Norsk Transportarbeiderforbund.
LES:
Han avviser at Transportarbeiderforbundet vil ta noe initiativ til å avslutte streiken.
LES:
LES:
- Nytt forslag må på bordet
- Nå er det arbeidsgiverne som må komme med et nytt forslag til løsning dersom vi igjen skal komme i dialog, sier Johnsen.
På arbeidsgiversiden er administrerende direktør Tom Rune Nilsen i LTL uvanlig ordknapp, etter at han onsdag fortalte villig vekk om hvor mange terminalarbeidere som kunne komme til å miste jobben som en følge de økonomiske konsekvensene av konflikten.
LES:
- Vi skal ikke møte Transportarbeiderforbundet i dag, og vi venter ikke å få noe svar på tilbudet vårt, som de allerede har avvist. Jeg er hektisk opptatt og har ikke tid til å si mer nå, sier Nilsen til NRK.
LES:
Terminalarbeid vanskeligste nøtt
Stridstemaet Transportarbeiderforbundet nekter å gi seg på, er at arbeidsgiverne skal kunne ensidig bestemme omfanget av sjåførenes arbeid på godsterminalene.
Arbeidsgiverne ser på dette som en naturlig del av styringsretten.
Transportarbeiderforbundet mener at det er praktisk at sjåførene utfører noe arbeid på terminalene. Imidlertid vil de ha kontraktsfestet hvor mye de enkelte sjåførene skal kunne arbeide på terminalene, og hevder dette er viktig for stillingsvernet.
- Det er skapt en kaotisk situasjon ved at det er brukt mye vikarer, midlertidige ansatte og innleid arbeidskraft på terminalområdene. Dette må det ryddes opp i, sier Johnsen i Transportarbeiderforbundet.