Det er finansnettstedet Bloomberg som har snakket med flere personer med kjennskap til planene.
Selskapet vil ifølge avisen tilby annonsører å kjøpe 15 sekunder reklameplass og håper på den måten ta opp kampen med de kommersielle tv-kanalene.
– Må se 45 sekunder daglig
Det har også tidligere versert rykter in slike planer, og i desember i fjor hevdet flere medier at reklamefilmene ville dukke opp i nyhetsstrømmen på Facebook i løpet av første halvår i år.
Men ifølge Bloomberg har Facebook-sjef Mark Zuckerberg forskjøvet lanseringsdatoen flere ganger.
Årsaken skal angivelig være at han ikke ønsker at brukeropplevelsen av nettstedet skal forringes.
Ifølge Bloombergs kilder må brukerne i fremtiden belage seg på å se minst tre reklamesnutter, som i praksis betyr at de må se 45 sekunder reklame i døgnet, om de ønsker å bruke Facebook.
– Vil konkurrere med tv
I forrige uke sa Zuckerberg at han var opptatt av hvordan brukerne oppfatter markedsføring generelt på nettstedet..
Han planlegger å begrense reklamepostene til hver fjerde oppdatering i nyhetsstrømmen.
– En av tingene jeg følger mest med på er kvaliteten på reklamen og folks reaksjoner på dem. Vi har så langt ikke merket en drastisk nedgang i fornøydheten, sier Zuckerberg.
Trolig vil i alle fall Zuckerberg bli fornøyd hvis ryktene om selskapets nye reklameoffensiv viser seg å stemme.
I beste sendetid for fjernsynet i USA oppholder rundt 100 millioner amerikanere seg på Facebook, ifølge selskapets egne tall.
Facebook vil derfor trolig prøve å overbevise annonsørene om å bruke pengene på reklamefilmer på nett framfor fjernsyn i dette tidsrommet.
– Skal skreddersys
Ifølge Bloomberg vil tv-reklamekampanjene på Facebook koste mellom én og 2,5 millioner dollar om dagen, alt avhengig av målgruppen.
Annonsørene vil kunne tilpasse seg både kjønn og alder for å sørge for at de treffer best mulig med reklamefilmene, skriver AdAge.
Bloombergs kilder sier ikke noe om når vi vil måtte se de første reklamefilmene på Facebook.