Hopp til innhold

Norsk kundebarometer: – Dreamliner er Norwegians mareritt

Norsk kundebarometer sier at Norwegians Dreamlinere har blitt selskapets mareritt.

– Dreamliner er Norwegians mareritt, sier omdømmeekspert Pål Rasmus Silseth i Norsk Kundebarometer.

Norwegian får kritikk for Dreamliner-håndteringen

Bjørn Kjos og Norwegian-ledelsen har sittet i krisemøte med Boeing på hemmelig sted i kveld.

I kveldens Aktuelt møtte blant andre Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk kundebarometer, for å kommentere situasjonen til det norske flyselskapet.

LES OGSÅ: Kjos om Dreamliner: – Det er for dårlig

Hva har det å si at over halvparten av Norwegians nyoppstartede langdistanseflyvninger har vært forsinket?

– Norwegians oppstart med langdistanseflyvninger har fått en marerittstart uten like, sier Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk kundebarometer, i kveldens Aktuelt-sending.

Silseth legger til at Norwegian har vært altfor dårlige i krisehåndteringen når det har galt.

– Informasjonshåndteringen har vært under enhver kritikk ut ifra de passasjerene som har uttalt seg, fortsatte Stilseth.

Stilseth tror at situasjonen vil få konsekvenser for selskapets omdømme.

Det norske flyselskapet har i år satt to 787 Dreamlinere i trafikk på ruter mellom Oslo og Bangkok og New York. Mange av flygingene har blitt kraftig forsinket på grunn av tekniske problemer med de splitter nye flyene.

I kveldens Aktuelt på NRK 2 møttes Pål Rasmus Silseth, førsteamanuensis ved BI og flyekspert, Espen Andersen, fagdirektør for samferdsel i Forbrukerrådet, Anne Haabet Rygh, og NRKs økonomikommentator, Steinar Mediaas, for å diskutere situasjonen til Norwegian.

Se hele sendingen her.