Det er andre kvartal på rad at selskapet leverer tall bedre enn analytikerkorpset og markedet forventer.
Inntektene for den norske telebedriften økte i tredje kvartal med 13 prosent sammenlignet i fjor, til 17,6 milliarder kroner. Etter at skatten er betalt, sitter bedriften igjen med 2,2 milliarder kroner.
Mobil tjener mest
Det er mobil-delen som tjener inn de fleste kronene. Selskapet har opprettholdt markedsposisjonene og har sogar hatt vekst i enkelte markeder.
Antall Telenor-kunder verden over er nå 27,9 millioner, en økning på 3,1 millioner.
Mens i selskaper hvor Telenor har eierandeler er det 74,5 millioner kunder, det er en tilvekst på 7,4 millioner abonementer.
På offensiven igjen
Også i Norge gjenvinner Telenor terreng. Antall abonnement økte med 49.000. Telenor har rundt 56 prosent av mobilmarkedet.
I det tradisjonelle fasttelefon-nettet gikk antall kunder ned, det samme med isdn-abonnementer. Derimot fikk de en vekst av nye adsl-kunder i løpet av kvartalet og har nå 59 prosent av markedet.
Verden rundt
I Danmark holder Sonofon stand, med 26 prosent av markedet. Det samme gjør de i Ungarn.
I Ukraina, hvor det har vært så mye bråk rundt selskapet Kyivstar, er det en økning på 1,6 abonnementer i tredje kvartal. Antallet kunder er nå nærmere 11 millioner.
En sterk vekst har de også i Malaysia, hvor de har 4,2 millioner abonnementer og en markedsandel på 23 prosent.
Kundetilfanget i Thailand har stabilisert set på i overkant av 8 millioner. Det er en liten vekst fra 8,2 til 8,3 kunder fra andre til tredje kvartal. Derimot øker inntektene og resultatene med i overkant av 10 prosent.
En liten vekst er det også i Pakistan.