Hopp til innhold
vipps
Foto: Kallestad, Gorm / NTB scanpix

Vipps

Oppsummert

Over 100 banker har sluttet seg til DNBs betalingstjeneste Vipps. Tjenesten brukes av 1,9 millioner nordmenn.

  • Vipps fungerer igjen

    Mobilbetalingstjenesten Vipps opplevde fredag driftsproblemer og var nede i flere timer. Nå opplyser Vipps at en løsning er implementert og de overvåker resultatene.

    Problemene var knyttet til innlogging i appen, og påvirket alle brukere og alle Vipps Mobilepay-tjenester.

  • Vipps er nede - utilgjengelig for alle brukere

    Mobilbetalingstjenesten Vipps er nede for alle brukere.

    Vipps skiver at de opplever problemer med innlogging i appen og dette påvirker alle brukere og alle Vipps Mobilepay-tjenester.

    – Vi jobber med å løse problemet, og vil sende en oppdatering så snart vi har ny informasjon, skriver de i en driftsmelding.

    Appen til Vipps og DNB mobilbank.
    Foto: NTB
  • Vipps fungerer igjen

    Problemene til betalingstjenesten Vipps er løst, og appen fungerer som normalt igjen.

    – Dette var en kompleks feil som var vanskelig å finne, til tross for at vi var mange på saken, skriver kommunikasjonssjef Caroline Lunde i Vipps til NTB.

    Vipps beklager for problemene det har medført for sine kunder.

  • Nye problemer med Vipps

    Det er problemer med alle Vipps-betalinger, og man får ikke brukt appen. Betalingstjenesten jobber med å rette feilen.

    – Vi vet omtrent hvor problemet ligger, men vi har ikke løsning helt ennå, sier kommunikasjonssjef Caroline Lunde i Vipps til NTB i 11-tiden.

    Hun sier at alle mulige ressurser er satt inn for å få fikset feilen så fort som mulig. Vipps beklager problemene det medfører for sine kunder.

    På nettsiden sin skriver Vipps at det dreier seg om problemer med en leverandør av betalingsinfrastruktur.

    Betalingstjenesten hadde lignende problemer tirsdag kveld, men betalinger fungerte igjen tidlig på natten.

    (NTB)

    Vipps
    Foto: NTB
  • Vipps-problemene er rettet

    Betalingstjenesten Vipps fungerer nå som normalt. Problemene som oppsto tirsdag kveld, ble natt til onsdag rettet.

    Vipps meldte ved 0.30-tiden natt til onsdag at problemene var rettet.

    Det var med 22.20-tiden tirsdag at betalingstjenesten meldte at de hadde problemer med sin leverandør av betalingsinfrastruktur. Dette påvirket kortbetalinger for alle brukere av Vipps.

    (NTB)

Nyhetstips 03030

Er du der det skjer eller vet noe vi burde vite? Ta kontakt på 915 03030 eller 03030@nrk.no