Mobilbetalingstjenesten Vipps opplevde fredag driftsproblemer og var nede i flere timer. Nå opplyser Vipps at en løsning er implementert og de overvåker resultatene.
Problemene var knyttet til innlogging i appen, og påvirket alle brukere og alle Vipps Mobilepay-tjenester.
Problemene til betalingstjenesten Vipps er løst, og appen fungerer som normalt igjen.
– Dette var en kompleks feil som var vanskelig å finne, til tross for at vi var mange på saken, skriver kommunikasjonssjef Caroline Lunde i Vipps til NTB.
Vipps beklager for problemene det har medført for sine kunder.
Betalingstjenesten Vipps fungerer nå som normalt. Problemene som oppsto tirsdag kveld, ble natt til onsdag rettet.
Vipps meldte ved 0.30-tiden natt til onsdag at problemene var rettet.
Det var med 22.20-tiden tirsdag at betalingstjenesten meldte at de hadde problemer med sin leverandør av betalingsinfrastruktur. Dette påvirket kortbetalinger for alle brukere av Vipps.