– På grunn av fiberbrudd hos Telenor har enkelte av våre kunder opplevd problemer med å ringe fastnummer, spesialnummer og nødnummer. Etter at vi har omdirigert trafikken fungerer dette nå som normalt for våre kunder på Sørlandet og Vestlandet. Vi beklager de ulempene dette har medført for våre kunder, opplyser NetCom til NRK.
– Enkelte av våre kunder kan oppleve problemer med å ringe spesialnummer. Vi undersøker saken og kommer tilbake med en oppdatering snarest mulig, opplyser kommunikasjonsdirektør i NetCom, Severin Roald til NRK.
Helse Bergen opplyser at en teknisk feil hos NetCom gjør at selskapets kunder ikke får kontakt med nødnummeret 113.
Er du der det skjer eller vet noe vi burde vite? Ta kontakt på 915 03030 eller 03030@nrk.no
Den som mener seg rammet av urettmessig publisering, oppfordres til å ta kontakt med redaksjonen. Pressens Faglige Utvalg (PFU) er et klageorgan oppnevnt av Norsk Presseforbund som behandler klager mot mediene i presseetiske spørsmål.