Hopp til innhold
Nikolai Smirkov får hjelp av bibliotekmedarbeider Torunn Tømmervold. Han sitter ved en PC på biblioteket, hun står over ham. En rekke av folk sitter langs PC-ene ved siden av.
Foto: Kirsti Kringstad / NRK

Digitale løsninger

Oppsummert

Økende bruk av digitale tjenester krever at både skolen, arbeidslivet og innbyggerne i landet har digital kompetanse. Men mange faller utenfor og trenger hjelp til enkle offentlige tjenester, noe bibliotekene erfarer.

  • Risikerer bøter for feil i læremiddel

    Fem kommunar risikerer dagbøter for feil i digitale læremiddel. Digdir har gjennomført tilsyn med elleve digitale læremiddel som Bergen, Stavanger, Sunnfjord, Trondheim, Bodø og Tromsø.

    Løysingane som er kontrollert er i bruk i stort omfang i skuleverket og er levert av aktørar som Cappelen Damm, Aschehoug, Gyldendal og Schibsted.

    Fem av kommunane har no fått endeleg rapport og pålegg om retting innan august.

    Tilsyn med Sunnfjord kommune og løysinga Multi Smart Øving er sett på vent til over sommaren på grunn av lansering av ny teknologisk plattform.

    Alle kontrollane avdekka feil som går utover elevar.

    – I praksis betyr det at elevar med for eksempel dysleksi, nedsett syn eller motorikk har ein skulekvardag der dei ikkje får bruke dei digitale læremiddela slik som dei andre i klassen. Det fører til utanforskap, men utgjer også fare for at ein får dårlegare resultat eller læringsutbytte, seier tilsynsdirektør Malin Rygg.

    Digdir meiner dei fleste feila ikkje er særskilt kostnadskrevjande eller vanskelege å korrigere.

  • Vil sikre at alle får tilgang til eID

    – For dei som ikkje får eID på høgt tryggingsnivå blir livet sett på hald. Det vil vi gjere noko med, seier kommunal og distriktsminister Sigbjørn Gjelsvik (Sp).

    NRK har tidlegare fortalt om Johannes Joner som ikkje fekk lov til å hjelpe mor si med nettbanken.

    I ei pressemelding frå departementet peikar Gjelsvik på at eID er inngangsporten til mykje av det ein treng i livet, og regjeringa vil no difor sikre alle som har behov sikker og brukarvennleg digital identitet.

    – Departementet ser no på moglegheita for ein eID på høgt tryggingsnivå i offentleg regi, seier Gjelsvik.

    Sigbjørn Gjelsvik
    Foto: Kristoffer Steffensen Lenes / NRK
  • Oslo-elever skal teste digital helsestasjon

    Elever fra 13 år og oppover i bydelene Alna og Nordre Aker i Oslo skal frem til sommeren teste tjenesten Digi-Helsestasjon i Helse Norge-appen.

    Målet er at man kan booke timer digitalt gjennom Helse Norge, og lett få oversikt over hvor nærmeste helsestasjon for ungdom ligger.

    Skolebyråd Sunniva Holmås Eidsvoll (SV) sier til NRK at skolehelsetjenesten må henge med i tiden:

    – I dag er det sånn at ungdommer må enten ringe eller møte opp fysisk ved skolehelsetjenesten, for å sjekke om det er ledig time. Det er rett og slett gammeldags, sier Eidsvoll.

    Det er første gang så unge folk får muligheten til å logge inn der for å bestille timer og få informasjon fra skolehelsetjenesten.

    Etter testen er det kommunenes organisasjon KS som har ansvaret for å videreutvikle tjenesten.

  • Problemer med BankID

    BankID med app og brikke og BankID-signering er utilgjengelig for enkelte brukere tirsdag formiddag, opplyser BankID på nettsiden sin.

    – Vi beklager problemene dette medfører og arbeider med å rette feilen, skriver de videre.

    BankID ble kjent med feilen rundt klokken 10.15 tirsdag. Det er ikke kjent hvor mange som er rammet av problemene.

    – Men det er nok en del. Vi beklager selvfølgelig at noen kunder må vente litt og forsøke flere ganger, sier kommunikasjonssjef Hege Steinsland til VG.

    BankID er et elektronisk identifikasjonssystem som brukes av flere norske banker og andre organisasjoner.

    (NTB)

  • Mange slit med å bruke digitale tenester

    Digitale tenester må bli enklare for folk. Det meiner likestillings- og diskrimineringsombod Bjørn Erik Thon. For mange synest det er vanskeleg å bestille legetime, bruke vipps eller ordne skattekort digitalt.

    Ein halv million nordmenn synest det er vanskeleg å bruke digitale tenester, viser ei undersøking frå i fjor.

Nyhetstips 03030

Er du der det skjer eller vet noe vi burde vite? Ta kontakt på 915 03030 eller 03030@nrk.no