Hopp til innhold

Fransk TV-kanal utestenges i Burkina Faso

Burkina Faso anklager franske TV5 for å spre desinformasjon og ilegger kanalen driftsforbud i et halvt år.

Medietilsynet i det vestafrikanske landet hevder TV5 sprer «ondsinnede antydninger» og «desinformasjon» om overgangsregjeringen.

Tidligere er den franske avisen Le Monde, britiske The Guardian og den tyske kringkasteren Deutsche Welle suspendert i Burkina Faso.

Etter to militærkupp i 2022 har landet blitt styrt av en militærjunta ledet av Ibrahim Traoré.

(NTB)

Nyhetstips 03030

Er du der det skjer eller vet noe vi burde vite? Ta kontakt på 915 03030 eller 03030@nrk.no