skilleVæret enkelskilleHør siste Tromsnyttskillewww.euroarctic.comskille_slutt
Troms og Finnmark 3_1
Her er du: NRK.no > Nyheter > Distrikt > NRK Troms og Finnmark > Troms Sist oppdatert 14:31
 

- Best som Norges-reklame

- Mandela-konserten i Tromsø er bedre egnet som reklame for Norge utenlands enn for Tromsø som by, mener merkevareekspert Christian Sinding i Interbrand.

Av Robert Greiner. Publisert 13.06.2005 15:29. Oppdatert 13.06.2005 15:39.
Konserten ble vist i hele Norden og er solgt til 50 land.
Nelson Mandela var også direkte på den amerikanske nyhetskanalen CNN. I tillegg er konserten omtalt i flere utenlandske medier på internett.

- Styrker Norges image

Christian Sinding tror konserten vil styrke Norges image i utlandet, men utenlands vil den ha liten betydning for Tromsø by.

- Derimot vil en slik konsert, med Ishavskatedralen badet i midnattsol, gjøre at flere nordmenn får øynene opp for Nord-Norge.

Verdensledende

Interbrand er et av verdens ledende selskaper i merkevarebygging med giganter som Gillette, IBM, Heineken, British Airways, Pepsi og MasterCard på kundelista.

- Noen kø av utenlandske turister vil det neppe komme som følge av Mandela-konserten, men flere nordmenn kan nok komme til å besøke Tromsø, tror Sinding.

Siste saker:

Toppsakene fra NRK Troms og Finnmark
 
SISTE SAKER
Flere saker
NYHETSBREV PÅ E-POST

Få de viktigste nyhetene fra Troms og/eller Finnmark tilsendt på e-post – helt gratis!
Nyhetsbrev fra Nordnytt!

 
Copyright NRK © 2009  -  Telefon: 815 65 900  -  E-post: info@nrk.no