Sissel trekker turisterHurtigruten har hittil i år hatt en økning på 30 prosent når det gjelder bestillinger i det amerikanske markedet. Publisert 16.06.2004 07:15. Oppdatert 16.06.2004 08:42.
Hurigrute-direktør i TFDS, Arne Trengereid, mener hurtigrutas USA-kampanje med Sissel Kyrkjebø har fått det kravstore amerikanske markedet til å åpne øynene for "verdens vakreste sjøreise.
Hurtigrutedirektør Arne Trengereid i TFDS har nettopp fått de siste tallene fra Hurtigrutens USA-kontor i New York. De viser at hittil i år har antallet bestillinger økt med 30 prosent, noe som ifølge han tilsvarer en økning på flere tusen amerikanske hurtigruteturister. Han tror grunnen til økningen er enkel. Sissel Kyrkjebø er frontfiguren i en salgskampanje for hurtigrutene på det amerikanske markedet. Trengereid sier amerikanske turister er kravstore og de krever kvalitet. Sissel Kyrkjebø har vært på nærmere 30 amerikanske tv-stasjoner, der hun har opptrått og ikke minst reklamert for Hurtigruta.
Siste saker:
|