Det var 1373 personer om bord da «Viking Sky» fikk motorstans på havstrekningen Hustadvika ved 14-tiden lørdag 23. mars. Rundt 470 passasjerer ble heist om bord i helikoptre i en omfattende redningsaksjon.
Onsdag leverer cruiseutvalet utgreiinga om beredskapssituasjonen knytt til cruisetrafikken i norske farvatn. Justisminister Emilie Enger Mehl (Sp) får rapporten overlevert i Hustadvika i Møre og Romsdal. I 2019 fekk cruiseskipet «Viking Sky» motorstopp i Hustadvika, og var nær ved å grunnstøyte då det dreiv mot land.
Rapporten etter Viking Sky-havariet på Hustadvika i 2019 er framleis forsinka. Ifølge Dag Liseth, som er leiar for Sjøfartsavdelinga i Havarikommisjonen, er alle tekniske undersøkingar no klare, men rapporten skal ut på høyring i inn- og utland og blir ikkje offentleg før i mai/juni.
Den endelege rapporten skulle vere klar før jul og har blitt utsett fleire gonger. Tidlegare har forklaringa på forseinkinga vore koronapandemien. Normalt skal slike rapportar vere klare eitt år etter ei skipsulykke.
Havarikommisjonen treng endå meir tid til å finne årsaka til at cruiseskipet Viking Sky mista motorkrafta på havstrekninga Hustadvika i mars 2019. Skipet hadde 1373 personar om bord og var nær å gå på grunn. Ein stor redningsaksjon blei sett i gang og fleire hundre passasjerar blei evakuert frå skipet.
Den endelege rapporten skulle vere klar i haust, men Statens Havarikommisjon opplyser no at den nok ein gong er forseinka og truleg kjem først over nyttår.
Væskeforflytting i smøreoljetankane var ein av teoriane kommisjonen skulle undersøke nærare. Då skipet mista motorkraft hadde mannskapet om bord fått 18 alarmar om lågt oljenivå. Alle alarmane blei kvittert ut.
Romsdalsmuseet har fått overta begge ankerne til cruiseskipet Viking Sky for ei krone. Viking Sky havnet i havsnød på Hustadvika for to år siden og måtte kaste ankerne. Det ene har allerede ligget et par måneder utenfor Bryggja i Bud og det andre ligger utenfor Bud Kystmuseum på Ergan.